بریده‌های کتاب الموت
کتاب الموت اثر ولادیمیر بارتول

کتاب الموت

انتشارات:نشر ثالث
امتیاز:
۳.۹از ۲۸ رأیخواندن نظرات
یک آدم ترسو هزار بار می‌میرد و یک انسان دلیر فقط یک بار
Parastoo
ــ هنگامی که یک زن شروع به‌فکرکردن می‌کند، خطرناک می‌شود!
Parastoo
من می‌توانم خودمان را با یک حشره کوچک مقایسه کنم که آسمان را بر فراز خود کشف کرده است. این حشره به خودش می‌گوید: «من خویشتن را به بالای این ساقه خواهم رساند و برایم کافی است که به مقصد برسم!» سپس در یک صبحگاه کارش را آغاز می‌کند و تا شب از ساقه بالا می‌رود، ولی زمانی که به بالا می‌رسد، تازه متوجه می‌شود که همه زحماتش بیهوده بوده است، زیرا زمین فقط به فاصله اندکی در زیر او قرار دارد و آسمان بیکران همچنان بسیاربسیار دور از دسترس اوست.
Parastoo
ــ گوش کن مرد جوان! مهمترین قانون مکتب اسماعیلیه این است: «هیچ‌چیز حقیقت ندارد و همه‌چیز مجاز است...!».
Parastoo
اگر کودک می‌خواهد بزرگ شود باید بند را پاره کرده و خود را از وجود مادر جدا کند...
Parastoo
تو این موضوع را نمی‌توانی درک کنی، برای این‌که یک دختر جوان هستی بنابراین باید بدانی که یک شغال گرسنه در بیابان خوشبخت‌تر از شیر درنده‌ای است که در قفس به‌سر می‌برد و از لاشه پرندگان تغذیه می‌کند...
ehsan fatahi
«حال دختران ما چطور است؟» ــ آنها زیاد حرف نمی‌زنند، زیاد کار می‌کنند، زیاد می‌خندند... و زیاد گریه می‌کنند، اما کم می‌اندیشند... ــ این طور بهتر است، در غیر این صورت می‌توانستند دریابند که در یک زندان به سر می‌برند. عیبی ندارد، زنها به حرمسراها و زندانها عادت کرده‌اند. می‌توان آنها را به آسانی برای تمام مدت عمر در یک چهاردیواری محبوس کرد. اگر احساس نکنند که زندانی هستند، در این صورت زندانی محسوب نمی‌شوند.
Parastoo

حجم

۵۶۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۳۲ صفحه

حجم

۵۶۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۳۲ صفحه

قیمت:
۳۱۶,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد