بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب اشتیاق | طاقچه
کتاب اشتیاق اثر دنیل پینک

بریده‌هایی از کتاب اشتیاق

۵٫۰
(۱)
شما به افراد انگیزه نمی‌دهید. شما شرایطی را فراهم می‌کنید که آنان را قادر سازد تا خود، انگیزهٔ درونی و اصلی خویش را پیدا کنند.
هدی✌
سازمان‌هائی که هنوز روی پاداش و تنبیه برای انگیزش در افراد اصرار دارند، با خطر از دست دادن بهترین استعدادها و سوددهی بلند مدت خود روبه‌رو می‌شوند. در شغل‌های خلاقانه، ایجاد فضایی که مهارت، استقلال و هدف در آن پرورش می‌یابد، بهتر ایجاد انگیزه می‌کند، زیرا بعضی از عمیق‌ترین نیازهای روانی افراد را تامین می‌کند
هدی✌
رشد شغلی در آینده، در دستِ کارهای خلاقانه و غیر روتین خواهدبود که نمی توان آنها را به دیگران محول نمود. پاداش‌های بیرونی برای کسانی که کار-های نوآورانه انجام می‌دهند نه تنها بی‌تاثیر است؛ بلکه میزان بهره‌وری این افراد را کاهش می‌دهند. برای آنکه افرادی که اینگونه کارها را انجام می‌دهند انگیزه یابند، نیاز است که کارشان برای آنها جالب و جذاب باشد، در چگونگی انجام آن کار، آزادی داشته باشند، و بدانند که توانائی‌های آنان را تقویت می‌کند و در راستای اصل و هدفی والاتر است.
هدی✌
وقتی پول به عنوان پاداش بیرونی برای فعالیتی استفاده می‌شود، افراد علاقه درونی‌شان را برای فعالیت از دست می‌دهند......
هدی✌
پینک می‌گوید: نوع انگیزه‌ای که شما که برای افراد در محل کار یا خانه ایجاد می‌کنید، به روزمره و یا خلاقانه بودن کاری که شما از آنها می‌خواهید بستگی دارد. پاداش‌های ظاهری، همچون درآمد و مزایا برای کارهای معمولی مناسب‌اند. اما این پاداش‌ها، کارایی شغل‌های خلاق را کم می‌کنند، زیرا آنان (در ذهن انجام‌دهندگان این کارها)، چیزی را که بازی به نظر می‌آمد، به وظیفه کاری تغییر می‌دهند.
هدی✌
انسان‌ها، دست به رفتاری می‌زنند که به آنان رضایت درونی بدهد - یعنی به آنان اجازه دهد تا بیاموزند، بسازند و دنیا را به جایی بهتر تبدیل کنند.
هدی✌

حجم

۲۹٫۵ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۰ صفحه

حجم

۲۹٫۵ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۰ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد