بریده‌های کتاب محمد (ص) و آیات خدا
کتاب محمد (ص) و آیات خدا اثر فریده فرنودفر

کتاب محمد (ص) و آیات خدا

قرآن کتاب مقدس است، نوشته‌ای مقدس برای تک تک افراد، آنها حق دارند، با آن آزادانه ارتباط برقرار کنند. اما اینکه با آن، چه نوع تجربهٔ دینی به‌دست می‌آوریم، بسیار شخصی است و لازم نیست تا برای دیگری به هنجار مبدل شود.
hadi_mn97
زمانی این تمایزنهادن که از کل اروپا نفرت نداشته باشیم و فقط علیه سیاست‌های خارجی آمریکا موضع بگیریم، وجود داشت، اما امروز دیگر حتی این هم به چشم نمی‌خورد. در ایران در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی افراد برای این تمایزنهادن آماده و مهیا شدند؛ هرچند جرج دبلیو بوش در سخنان مشهورش در ۲۹ ژانویه ۲۰۰۲ ایران را «محور شرارت» خواند. ملاحظه می‌کنیم که متأسفانه غرب حتی در اینجا ناتوان است تا امکان گفت‌وگو را ملاحظه و درک کند. در این میان، نه فقط ایران، بلکه تقریباً کل عالم عربی اسیر یک دور باطل شدند: اگر شما ناتوان هستید با ما رابطه برقرار کنید، چرا ما باید تلاش کنیم با شما رابطه داشته باشیم؟
hadi_mn97
مفهوم بنیادگرایی در پیوند با اسلام پدید نیامده است، بلکه خاستگاهِ شکل‌گیری این جنبش اصلاحات پروتستانی محافظه‌کارانه در ایالت متحدهٔ آمریکاست که از سوی هوادارانش به این نام خوانده شد. هوادارانِ این جنبش به مجموعه نوشته‌ای با عنوان «امور بنیادین» استناد می‌کردند و خواهان آن بودند که به فهم اصیلِ کتاب مقدس بازگردند که در تقابل با تفسیر مدرن و به ویژه تفسیر تاریخی ـ نقادانه قرار می‌گیرد. بنیادگرایان اسلامی نیز به همین شیوه، خود و دیگران را با تفسیرشان از قرآن و سنت‌ها فریب می‌دهند.
hadi_mn97
هریک از این پیامبران در اصل، پیام واحدی را از خدا دریافت کرده‌اند: دعوت به ایمان، مراعات آرمان‌های اخلاقی معین و نظایر آن.
reza

حجم

۲۴۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۲۴۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد