دانلود و خرید کتاب سرمایه‌گذار هوشمند؛ اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی (خلاصه کتاب) بنجامین گراهام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرمایه‌گذار هوشمند؛ اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی (خلاصه کتاب) اثر بنجامین گراهام

کتاب سرمایه‌گذار هوشمند؛ اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب سرمایه‌گذار هوشمند؛ اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی (خلاصه کتاب)

بنجامین گراهام در کتاب سرمایه‌گذار هوشمند به ما یاد می‌دهد که خرید و فروش سهام نیازمند صبر و دانش است و هیچ ربطی به شانس ندارد. البته به شرط آنکه راه‌حل سرمایه‌گذاری را دانسته و بسیار با دقت به فرآیندش عمل کنید.

درباره کتاب

سرمایه‌گذاری در بورس می‌تواند برای شما سود‌آور بوده و بازار مالی خوبی را برایتان به ارمغان بیاورد، درواقع شما نیازی به تحلیل‌های بسیار و بازی با ارقام‌های سنگین هم ندارید، فقط باید هر چه این اصول سرمایه‌گذاریتان بهتر باشد، نتایج بهتری می‌بینید. این کتاب به شما می‌گوید که نیازی به تحلیل و بازی با ارقام نداشته و تنها باید اصولی را بدانید که براساس آن‌ها بتوانید بالاترین سود را از سهام‌هایتان ببرید.

یک سرمایه‌گذار زیرک در فرآیند سرمایه‌گذاری‌هایش بسیار با دقت عمل می‌کند. هر چه اصولی که برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنید عقلانی‌تر باشد، استراتژی سرمایه‌گذاری‌تان به نتایج بهتری منجر می‌شود. اگر قصد دارید با سرمایه‌گذاری در بازار بورس یا سایر اوراق بهادار به درآمد قابل‌ توجهی دست پیدا کنید، باید فعالیت‌هایتان را بر اساس اصول عقلانی و درست کسب‌وکار ساماندهی کنید.

این کتاب در دسته‌ی کتاب‌های سرمایه‌گذاری و امور‌مالی مناسب برای گروه‌سنی بزرگسالان است.

چرا باید کتاب سرمایه‌گذار هوشمند را مطالعه کنیم؟

کتاب سرمایه‌گذار هوشمند مرجعی کامل برای کسانی است که نیاز به یادگیری اصول سرمایه‌گذاری دارند، این کتاب چند سال بعد از بحران مالی که در دهه 30 آمریکا اتفاق افتاد منتشر شد، نویسنده‌ی این کتاب از اشتباهات خود درس گرفته و آن را تبدیل به کتابی کرده که در آن راز سرمایه‌گذاری موفق را گفته است.

خواندن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

این کتاب را به مدیران، سهام‌داران و مسئولین مالی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری و سود بکنند‌، پیشنهاد می‌کنیم، همچنین برای تمامی سرمایه‌گذاران کوچک و بزرگ، افرادی که قصد یادگیری اصول و قوانین سرمایه‌گذاری را دارند و کسانی که قصد شروع فعالیتی یا ارتقا عملکرد خود و بهتر شدن در بورس را می‌خواهند این کتاب را پیشنهاد ‌می‌کنیم.‌‎

درباره بنجامین گراهام

بنجامین گراهام در سال ۱۸۹۴ در انگلستان متولد شد. در یک سالگی به همرا خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرد. او موفق شد برای ادامه تحصیل از دانشگاه کلمبیا بورسیه گرفته و در رشته‌های فلسفه و ریاضیات تحصیل کند، ولی گرایش او به بازار بورس از بیست سالگی هنگامی که در یکی از کارگزاری‌های وال‌استریت مشغول به کار شد، معلوم شد. او در بسیاری از مواقع به‌صورت پنهانی به مشتریان کارگزاری مشاوره می‌داد و همین مسئاه باعث حسادت بقیه‌ی همکاران او شد و درنهایت کار خود را در کارگزاری از دست داد. گراهام در سال‌های دهه ۶۰ میلادی یکی از معروف‌ترین فعالان در حوزه‌ی بورس بود که علاوه بر نظریه‌پردازی با خریدهای خود توانست در حرفه کارگزاری نام خود را در تاریخ بورس نیویورک برای همیشه حک نماید.

گراهام آن‌قدر به سرمایه‌گذاری‌های خود اطمینان داشت که با سرمایه اندک در بورس نیویورک به خرید سهام ادامه داد، و پس از مدت کوتاهی توانست میلیون‌ها دلار از این راه به‌دست بیاورد، و نام خود را در وال‌استریت به یک معامله‌گر ویژه مطرح کند.

گراهام یک شرکت سرمایه‌گذاری در سال ۱۹۲۶، با جروم نیومن راه‌اندازی کرد و در همان زمان شروع به سخنرانی در دانشگاه کلمبیا با موضوعات مرتبط با امور مالی کرد، سخنرانی‌هایی که تا سال ۱۹۵۶ و تا زمان بازنشستگی او ادامه داشت. گفته می‌شود که گراهام در سال ۱۹۲۹در سقوط آمریکا شخصاً با شکست مواجه شد، اما شرکت سرمایه‌گذاری او نجات پیدا کرد و آرام‌آرام به جایگاه سابق خودش برگشت. بنجامین گراهام از این شکست درس‌های ارزشمندی گرفت و در تألیف کتاب بزرگی تحت عنوان “تجزیه و تحلیل اوراق بهادار” در سال ۱۹۳۴ با دیوید داد، همکاری کرد. کتابی که همچنان به عنوان یک اثر کلاسیک سرمایه‌گذاری از نام برده می‌شود. شرکت سرمایه گذاری گراهام-نیومن رشد کرد و به متوسط سالیانه ۱۷ درصدی تا قبل از منحل شدن شرکت در سال ۱۹۵۶ دست پیدا کرد. او در سال ۱۹۴۹ کتاب سرمایه‌گذار هوشمند را به همراه کتاب تحلیل اوراق بهادار که دو کتاب بسیار مشهور او هستند منتشر کرد. بسیاری از منتقدین کتاب سرمایه‌گذار هوشمند را بهترین کتاب سرمایه‌گذاری که تا به حال منتشر شده‌است، می‌داند. کتاب‌های او جزو کتاب‌های بسیار خوب اقتصادی در زمینه سرمایه‌گذاری و تحلیل بورس است و فعالان بورس در سرتاسر دنیا هنوز هم از بسیاری از نظریه‌های او استفاده می‌کنند. از او به عنوان یکی از امیددهندگان اقتصادی به آمریکاییان در دوران پس از رکود جنگ جهانی دوم نام برده می‌شود. هواداران او از روش‌هایی پیروی می‌کنند که به نام نظریه گراهام معروف است.

فهرست کتاب سرمایه‌گذار هوشمند

میکروکتاب چیست؟ درباره کتاب درباره نویسنده مقدمه اصول راهنمای سرمایه‌گذاری هوشمندانه فصل اول: کسب‌وکاری که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنید را به خوبی بشناسید فصل دوم: بدانید چه کسی کسب‌وکار را اداره می‌کند آیا مدیریت واقعا کارآمد است؟ آیا متوسط سودی که سهامداران بیرونی دریافت می‌کنند با انتظارات آن‌ها متناسب است؟ فصل سوم: برای کسب درآمد در بلندمدت سرمایه‌گذاری کنید و خرید و فروش‌های سریع انجام ندهید فصل چهارم: به عقلانیت خود اعتماد داشته باشید فصل پنجم: سرمایه‌گذاری‌ها را با توجه به ارزش ذاتی‌شان انتخاب کنید، نه براساس محبوبیت‌شان فصل ششم: همیشه با یک حاشیه‌ی امن سرمایه‌گذاری کنید پیشنهاد میکروکتاب بعدی پایان

بخش‌هایی از کتاب سرمایه‌گذار هوشمند

برای اوراق بهادار امنیت در سود عبارت است از اینکه درآمد شرکت چند برابر بیشتر از سودی است که شرکت متعهد به پرداخت آن شده است. اگر درآمد شرکت 4 یا 5 برابر بیشتر از سودی باشد که باید پرداخت کند در این صورت سهام آن از امنیت در سود خوبی برخوردار است. یا ممکن است امنیت در سود از طریق مقایسه‌ ارزش کلی یک شرکت با میزان بدهی‌هایش محاسبه شود. این روش تا حدی مشخص می‌کند که ارزش خالص شرکت قبل از اینکه پرداخت بدهی‌ها به یک نگرانی بزرگ تبدیل شود چه مقدار خواهد بود.

نظرات کاربران

کاربر 1183484
۱۳۹۸/۰۶/۳۰

کتاب رو تقریبا میشه گفت کشتن،کتابی رو که 641 صفحه بوده شده 126 صفحه و از 20 فصل تنها قسمت هایی از 6 فصلش موجوده ! اینکه با چه علمی تشخیص داده شده بنجامین گراهام گزافه گویی کرده بماند ...

سهیل مینائی
۱۳۹۹/۱۱/۰۷

سبکتو واقعا این ایده که اثر یه نویسنده رو نابود کنی دقیقا اولین بار به ذهن کدوم یکی از مدیران و تصمیم گیران مجموعه رسید ؟؟ قتل عام میکنی رسما

کاربر ۱۶۶۵۶۳۶
۱۳۹۹/۰۱/۳۰

این یه کتاب دیگست اسمش همونه ولی دیگه محتویاتش تقریبا یک سوم شده

BEHNAM EBRAHIMI
۱۳۹۸/۱۰/۱۳

چرت. هیچ نکته علمی به درد بخوری نداشت

Amira
۱۴۰۰/۰۵/۱۳

کتاب پر از توصیه های اشتباه هست، نمونه اش صفحه ۵۲ کتاب که میگه سرمایه تون رو در حداقل ۲۰ شرکت مختلف پخش کنید، این کار یک فاجعه تمام عیار هست، هر کسی میدونه شما تو پرتفوی تون باید یک

- بیشتر
Ramtin
۱۳۹۹/۰۷/۰۳

با این کتاب میبینید که وارن بافت از چه‌ استادی پرورش یافته. . . حرفایی که گراهام میزنه تماما در استراتژی های وارن بافت مشهوده و چه بسا تکنیک های گراهام کامل تر و کاربردی تر هم هستند. . . خیلی‌جملات مختلف و کوتاهی از بزرگان

- بیشتر
Kambiz Kiani Monfared
۱۳۹۹/۰۹/۲۷

کتاب خوبیه. توصیه میشه

Mehdi Chatta
۱۳۹۹/۰۱/۲۶

کتاب بسیار صریح، مختصر و کاربردیست. ارزش افزوده زیادی دارد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵)
سود اصلی دلال در پیش‌بینی کردن و بهره بردن از نوسانات بازار نهفته است. اما سرمایه‌گذار سود اصلی‌اش را از خرید سهام به قیمت مناسب و نگه داشتن آن‌ها برای طولانی‌مدت کسب می‌کند.
kasra_tav
حقوقی که به مدیران خوب داده می‌شود هیچ وقت زیاد نیست. اما حقوقی که مدیران ضعیف دریافت می‌کنند همیشه بیشتر از حق‌شان است، چرا که آن‌ها ارزشی برای مالکان شرکت تولید نمی‌کنند.
علی نوری
دستیابی به نتایج رضایت‌بخش از سرمایه‌گذاری، آسان‌تر از چیزی است که بیشتر مردم فکر می‌کنند و دستیابی به نتایج فوق‌العاده دشوارتر از چیزی است که به نظر می‌رسد.
kasra_tav
سرمایه‌گذارهای بی‌تجربه نظر همه افراد را می‌پرسند چرا که به اشتباه فکر می‌کنند دیگران دانش و تجربه فوق‌العاده‌ای دارند. سرمایه‌گذار باهوش می‌داند که این افراد دانش اندکی از کسب‌وکارهای خارج از حوزه تخصص‌شان دارند و با این توصیه‌ها با احتیاط کامل برخورد می‌کنند.
kasra_tav
فرآیند سرمایه‌گذاری عبارت است از تحلیل کردن، عمل کردن براساس اصول ایمنی و بازگشت سرمایه رضایت‌بخش.
علی نوری
بهترین شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری، آن‌هایی هستند که ادعای گزاف ندارند بلکه مراقب، محتاط و دارای صلاحیت هستند. معمولا هدف اصلی آن‌ها این است که سرمایه اولیه‌تان را حفظ کنند و سالانه سود معقولی برایتان به همراه داشته باشند. ارزش اصلی این شرکت‌ها به این است که شما را از اشتباهات بزرگ حفظ می‌کنند.
jarrah
اصول اساسی در سرمایه‌گذاری هوشمندانه شامل موارد زیر است که باید به یاد داشته باشید: ۱. کسب‌وکاری را که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنید به خوبی بشناسید. ۲. بدانید چه کسی کسب‌وکار را اداره می‌کند. ۳. برای کسب درآمد در بلندمدت سرمایه‌گذاری کنید و خرید و فروش‌های سریع انجام ندهید. ۴. به عقلانیت خودتان اعتماد داشته باشید. ۵. سرمایه‌گذاری‌ها را با توجه به ارزش ذاتی‌شان انتخاب کنید، نه براساس محبوبیت‌شان. ۶. همیشه با یک حاشیه امنیت سرمایه‌گذاری کنید
محمود
سرمایه‌گذار عاقل، دنبال این است که در بلندمدت و با توجه به فعالیت‌هایی که کسب‌وکار در یک دوره زمانی مشخص انجام می‌دهد، ارزش‌آفرینی کند و هدفش این نیست که بلافاصله پس از وارد شدن به بازار سود زیادی بدست آورد. نکته
کاربر ۴۶۲۲۹۵۷
در دنیای اوراق بهادار، پس از دانش مناسب و داوری درست، شجاعت مهم‌ترین ویژگی است که باید داشته باشید.
jarrah
. مدیریت مالی موثر مستلزم این است که پول سهامداران به شکلی استفاده شود که بیشترین سود را برای آن‌ها به همراه داشته باشد.
علی نوری

حجم

۳۳٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

حجم

۳۳٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

قیمت:
۴,۸۰۰
۲,۸۸۰
۴۰%
تومان