بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سرود رستگاری | طاقچه
کتاب سرود رستگاری اثر داتا تریا

بریده‌هایی از کتاب سرود رستگاری

نویسنده:داتا تریا
انتشارات:نشر ثالث
امتیاز:
۳.۵از ۶ رأی
۳٫۵
(۶)
۲. فرزانه کسی است که هشیاری‌اش آسیب ندیده از شهوات، آن که مسلط است بر خود، با آهستگی است و پاک، و بی‌چیز، آن که فارغ است، کم‌خوار است، آرام است و پایدار، و پناهیده در من.
marziation
دم واپسین: دم مردن. در هند، بر اساس باوری که در بهگودگیتا بیان شده معتقدند که اندیشه آخرین در ذهن میرنده هستی آتی او را تعیین می‌کند. بازگشت مجدد او بر اساس فکر دم واپسین او تعین پیدا می‌کند. ترک علائق و کشتن آرزو از همین روی لازم می‌شود. این، البته، در مورد کسی که به دانش خود دست یافته صادق نیست.
Pouyan
خود نه در بند آفرین نکوست و نه نفرین نکوهیده. مرا نشاید کردوکار این سرایی یا آن سرایی. هستی را پاکی به یکسان می‌برازد، پاکی پاک و پاکیزه. چرا تو که همانا همگانی، به دل گریانی؟
marziation
۱۹. حقا که حقیقتی، بر کنار از تغییر، آرمیده و یکتا، از خمیره آزادی. نه تو را وابستگی است و نه بیزاری. دریغا که در رنج و شکنجی به آرزومندی چیزها.
marziation
جسته از دام امید و رسته از آئین‌های پالاینده، مرد رستگار غریق در مطلق است. چنین، برخاسته از سرهستی، اوست حقیقت، پاک و بی‌آلایش.
Pouyan
نه وداهایند، نه جهان‌ها؛ نه خدایانند، نه قربان‌ها. قطعآ نه مراتبی هست، نه مراحل زندگانی، نه خانمان، نه تولد. نه راه دود است و نه راه نور. تنها حقیقت برین هست، برهمن همگون.
Pouyan

حجم

۷۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۷۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد