بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کتاب پنج حلقه | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب کتاب پنج حلقه اثر موساشی میاموتو

بریده‌هایی از کتاب کتاب پنج حلقه

۳٫۸
(۷۱)
در ژاپن، کندو یا طریقتِ شمشیر، همواره به معنای نجیب‌زادگی و اصالت بوده است
amir
آن کس که گرفتار می‌آید همچون قرقاول است. آن کس که به بند می‌کشد چون شاهین است. باید این را دریابید.
بهرام
در نبرد انفرادی هم باید خودتان را در جای هماوردِ خویش بنهید. اگر اینگونه با خود بیاندیشید که «با استادی در نبرد رویاروی گردیده‌ام که اصولِ تدبیر را نیک می شناسد»، به یقین بازنده‌ی کارزار خواهید بود. در این باره ژرف اندیشه کنید.
بهرام
حقیقت این است: هنگام که زندگی‌ات را قمار می‌کنی، باید از هر آنچه در کفِ اختیارِ توست بهره گیری. خطاست اگر چنین نکنی و بمیری
Mohmmad Hosein
بینشِ فراچنگ‌آمده از ذن تغییری در رفتار و سلوک نیست، ادراکِ طبیعتِ زندگی عادی است. نقطه‌ی پایان همان آغاز است و حقیقتِ گران‌قدر، سادگی است.
Mohmmad Hosein
آرایش ایستا و بی‌تغییر ناکارآمد است. این را دریابید.
کاربر ۵۶۸۴۶۱۳
اگر جهان را به تماشا بنشینیم، هنرهایی را می‌بینیم که برای عَرضه و فروش‌اند. مردمان تجهیزاتِ گونه‌گونی را به کار می‌گیرند تا بتوانند داشته‌های‌شان را بفروشند. مانند گل و دانه، گل بسیار است و دانه ناچیز.
kasra
دشوار است که خود را بشناسید بی‌آنکه از دیگران شناختی داشته باشید. تمامی روش‌ها، مسیرهای انحرافی هم دارند. چنانچه هر روز طریقی را وارسی کنید، و روحیه‌ی شما انشعاب یابد، شاید خیال کنید که راه راستینی را می‌پیمایید، اما بی‌غرض باید گفت که این راه را فرجامی نیست.
بهمن
سخنِ دفترِ آتش آن است که شب و روز تمرین نمایید تا بتوانید تصمیماتِ آنی اتخاذ نمایید. در تدبیر ضروری است که تمرین را بخشی از زندگی روزمره بپندارید بی‌آنکه خللی در روحیه‌تان ایجاد شود. بنابراین پیکار و نبرد در دفترِ آتش وصف خواهد شد.
M_`N
گفته می‌شود که جنگاوری شیوه‌ی دوگانه‌ی قلم و شمشیرست، و جنگجو می‌باید سررشته‌ای از این هر دو داشته باشد.
SiavashFa.78

حجم

۸۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۸۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۳۷,۸۰۰
۱۸,۹۰۰
۵۰%
تومان