بریده‌های کتاب از فردا چه خبر؟ (پژوهشی درباره عالم پس از مرگ)
کتاب از فردا چه خبر؟ (پژوهشی درباره عالم پس از مرگ) اثر عباس رحیمی

کتاب از فردا چه خبر؟ (پژوهشی درباره عالم پس از مرگ)

نویسنده:عباس رحیمی
انتشارات:نشر جمال
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۵ رأیخواندن نظرات
امام علی عليه‌السلام فرمودند: هرگاه هوای نفس خواست شما را بفريبد و به سوی شهوت بکشاند، مرگ را بسيار ياد کنيد؛ زيرا مرگ واعظ باکفايتی است.
مادربزرگ علی💝
رسول اکرم صلی‌الله‌عليه‌و‌آله فرمودند: «لَوْ لا ثَلاثَةٌ فی ابْنِ آدَمَ ما طَأْطَأَ رَأسَهُ ...» ؛ سه چيز است که اگر در انسان پديد نيايد هرگز سرش را پايين نمی‌آورد: بيماری، فقر و مرگ؛ اما با اين‌که اين سه چيز به سراغ او می‌آيد، با اين حال بلندپروازی و گردنکشی می‌کند.
مادربزرگ علی💝
[چه غافل‌اند آنان که] انسان را به قبر می‌سپارند و خودشان به سوی غرور و فريب دنيا بازمی‌گردند و از شهوت‌رانی و گناهان دست برنمی‌دارند! چنان از مرگ غفلت کرده‌ايم مانند غفلت مردمی که مرگ به سرای آنان فرود نمی‌آيد و چنان به‌دنيا رو کرده‌ايم مانند مردمی که يقين دارند هميشه زنده و جاويد هستند و چنان از گناهان و کارهای زشت غافليم مانند مردمی که نه حساب را باور دارند و نه از کيفر قيامت می‌ترسند!
مادربزرگ علی💝
اَلْيَوْمَ عَمَلٌ وَ لا حِسابٌ وَ غَداً حِسابٌ وَ لا عَمَلٌ. امروز وقت تلاش است نه هنگام مزد و فردا وقت مزد است نه هنگام کار.
مادربزرگ علی💝
امام صادق عليه‌السلام می‌فرمايد: در زمان يکی از پيامبران گذشته گروهی از امت او گفتند: ای پيامبر! از پروردگار بخواه که مرگ را از ما برطرف کند. با اين درخواست، مدتی مرگ به سراغ آن‌ها نيامد و به‌تدريج جمعيت آنان زياد شد، خانه‌ها برای‌شان تنگ گرديد و مردم ناچار بودند خرج پدر، مادر، جدّ و جدّه خود را که از کار افتاده بودند بدهند، آن‌گاه فهميدند اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اند و مرگ برای آنان نعمتی بزرگ بوده است؛ از اين رو از پيامبرشان درخواست کردند که خداوند اَجَلِ مقدّرِ آن‌ها را بازگرداند.
مادربزرگ علی💝
روزی امام علی عليه‌السلام در تشييع جنازه‌ای حضور يافتند، شخصی را ديدند که می‌خندد! به او فرمودند: گويا مرگ در دنيا برای غير ما نوشته شده و مردن بر غير ما لازم گرديده است و گويا اين مردگانی که می‌بينيم، مسافرانی هستند که به زودی به سوی ما بازمی‌گردند! هر پنددهنده و واعظی بوده فراموش کرديم! در شگفتم از کسی که مردگان را می‌بيند، با اين حال مرگ را فراموش کرده است!
مادربزرگ علی💝
مرگ را فراموش نکنيم چنان که گفته شد، انسان‌ها از وقت مرگ خبر ندارند و ممکن است ناگهان پيمانه عمرشان لبريز شود و اگر آماده نباشند، گرفتار زيان‌های جبران‌ناپذيری می‌شوند؛ زيرا ممکن است واجباتی از انسان ترک شده باشد که لازم است جبران شود و گناهانی مرتکب شده باشد که بايد با توبه برطرف گردد، بسا حقوقی از مردم بر گردن او است که با عدم اطلاع بازماندگان يا مسامحه آنان بعد از مرگ، گرفتاری‌هايی برای انسان به بار می‌آورد که لازم است تا فرصت باقی است برگردانده يا حلال گردد.
مادربزرگ علی💝
مرگ، گلی خوش‌بو برای مؤمن است.
simin
گاهی نشانه‌هايی پيدا می‌شود که انسان می‌تواند احساس کند پايان زندگی او نزديک است؛ مانند: سفيد شدن موی سر و صورت، از دست رفتن قوای بدن، گذشتن سن از حدّ معمول و بروز بيماری‌های گوناگون.
simin
امام صادق عليه‌السلام می‌فرمايد: در زمان يکی از پيامبران گذشته گروهی از امت او گفتند: ای پيامبر! از پروردگار بخواه که مرگ را از ما برطرف کند. با اين درخواست، مدتی مرگ به سراغ آن‌ها نيامد و به‌تدريج جمعيت آنان زياد شد، خانه‌ها برای‌شان تنگ گرديد و مردم ناچار بودند خرج پدر، مادر، جدّ و جدّه خود را که از کار افتاده بودند بدهند، آن‌گاه فهميدند اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اند و مرگ برای آنان نعمتی بزرگ بوده است؛ از اين رو از پيامبرشان درخواست کردند که خداوند اَجَلِ مقدّرِ آن‌ها را بازگرداند
simin

حجم

۳۶۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۳۶۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد