بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب راه انسان شدن | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب راه انسان شدن اثر کارل راجرز

بریده‌هایی از کتاب راه انسان شدن

نویسنده:کارل راجرز
انتشارات:پندار تابان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۸از ۱۱ رأی
۲٫۸
(۱۱)
براستی، به عهده گرفتن درمان چیزی است که درمانگر را به رشد شخصی پی در پی وادار می‌کند و این هرچند در درازمدت، پاداش‌بخش است، ولی گاهی از اوقات رنج‌آور می‌باشد.
sara
من در سال ۱۹۴۰ سِمتی را در دانشگاه دولتی اوهایو پذیرفتم. مطمئن هستم تنها دلیلی که باعث استخدام من در آن جا شد، کتاب من دربارهٔ « درمان بالینی کودک دشوار » بود، که من آن را با کار سخت در تعطیلات و فرصت‌های مطالعاتی کوتاه خود به رشتهٔ تحریر درآورده بودم. چیزی که موجب شگفتی و خلاف انتظار من شد، این بود که آنان سِمت استادی کامل به من اعطا کردند. من از ته دل توصیه می‌کنم که کار در هیأت علمی با چنین سطحی آغاز شود. من همواره سپاسگزار بوده‌ام که هیچ وقت مجبور نشدم تا فرآیند رقابت‌آمیز رتبه گرفتن گام به گام ترقی در دانشکده‌های دانشگاه را طی کنم، جاهایی که افراد تنها یک درس را به وفور می‌آموزند، یعنی زبان‌درازی ن
sara
این مراجع است که می‌داند چه چیز او را می‌آزارد، در چه جهت‌هایی باید برود، چه مسائلی دشوار هستند و چه تجربه‌هایی در ژرفای وجود او مدفون شده‌اند. این حقیقت در من رو به رشد نهاد که تنها آن گاه می‌توانم به مراجع در جهت فرآیند حرکتش اطمینان کنم که خود، نیاز به ابراز هوشمندی و یادگیری را احساس کنم.
sara
مراقبتی که حالت تملک ندارد و به دنبال کامرانی شخصی نیست. حال و هوایی است که صرفاً نشانگر « من مواظبم »، و نه « اگر به این یا آن ترتیب رفتار کنی، از تو مواظبت می‌کنم ».
سارا
ین مراجع است که می‌داند چه چیز او را می‌آزارد، در چه جهت‌هایی باید برود، چه مسائلی دشوار هستند و چه تجربه‌هایی در ژرفای وجود او مدفون شده‌اند
Anahid
فکر می‌کنم همیشه چنین احساس کرده‌ام که چنانچه فرصت انجام کاری را که تا این اندازه دوست داشته‌ام پیدا کرده‌ام، هر چیز دیگر را باید فدای آن کار کنم.
Anahid
به ندرت، ما به خود اجازه می‌دهیم تا دقیقاً درک کنیم که معنای بیانش برای خودش چیست. بر این باورم که علت این امر آن است که درک کردن مخاطره‌آمیز است. چنانچه من به خود اجازه می‌دهم که شخص دیگر را واقعاً درک کنم، احتمال آن می‌رود که توسط آن درک کردن، خود نیز دگرگون شوم. ما همه از تغییر می‌ترسیم.
Baseer Koushan
درمان تجربه‌ای است که من می‌توانم در آن به گونه‌ای ذهنی گردش کنم، در حالی که پژوهش محک و تجربه‌ای است که در آن می‌توانم در حال بی‌طرفی، کوشش کنم تا تجربهٔ غنی ذهنی خود را به گونه‌ای عینی ملاحظه کرده و مطمئن شوم که خودم را فریب نداده‌ام.
sara

حجم

۶۲۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۱۲ صفحه

حجم

۶۲۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۱۲ صفحه

قیمت:
۶۱,۵۰۰
۳۰,۷۵۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد