بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب زنان عاشورایی | طاقچه
کتاب زنان عاشورایی اثر زهره یزدان پناه قره تپه

بریده‌هایی از کتاب زنان عاشورایی

انتشارات:انتشارات هلال
امتیاز:
۴.۰از ۴ رأی
۴٫۰
(۴)
سیاست‌های معاویه و بدعت‌گذاری در سنت خدا و پیامبر (ص)، از طریق خود و عمالش در ایالات آغاز گردید. قتل عام مسلمانان، وادار نمودن مردم به سَبّ حضرت علی (ع) در خطبه‌های نماز و منابر به وسیله تهدید و ارعاب، تطمیع و قتل، حلال نمودن ربا، ترغیب نمودن منافقین، صحابه و تابعین به جعل حدیث، رواج فحشاء، تبدیل خلافت به سلطنت، بخشیدن فدک به مروان، اجرای خودسرانه احکام بدون ارجاع به قرآن و سنت و ... از جمله بدعت‌های بی شمار دوران حکومت معاویه بود.
مستاصل!
«سقیفه» را باید به‌عنوان نامی عمومی برای اوّلین جدایی در میان مسلمانان در نظر گرفت. سقیفه را می‌توان آغاز جریان انحراف از سنّت‌های خدا و پیامبر (ص) دانست که سر دیگر آن به عاشورا ختم گردید. به‌طوری‌که علی (ع) به سبب انحرافات ایجاد شده در زمان خلفای ثلاث، از ابتدای خلافت تا لحظه شهادت با آن انحرافات و مشکلات درگیر بود تا اسلام را در مسیر راستین قرار دهد.
مستاصل!
شدّت علاقه زینب (س) به برادرش به‌حدی بود که هنگام ازدواج با عبدالله شرط کرد که هرگاه امام حسین (ع) خواست به سفری برود، زینب (س) بتواند به همراه او مسافرت کند و عبدالله از او جلوگیری نکند. مسلم است که زینب (س) با رضایت عبدالله راهی این سفر پر خطر و تاریخی شد.
مستاصل!
اراده خداوند بر این تعلق گرفته که مرا کشته، خاندان مرا اسیر و گرفتار بیند.
مستاصل!
حسین (ع)، نشان داده بود که «کسی را دوست می‌دارد که می‌ارزد تا ابدالاباد برای او در میانه میدان کربلا ماند و جنگید«.
مستاصل!
وقتی مروان، آن حضرت را ملاقات کرد و گفت: یا اباعبدالله من تو را نصیحت می‌کنم به بیعت با یزید که بیعت با او برای دین و دنیای تو بهتر است. حضرت در جواب فرمود: به‌راستی ما از خداییم و به سوی او باز می‌گردیم و فاتحه اسلام را باید خواند چرا که امت به حاکمی چون یزید گرفتار شده است.
مستاصل!

حجم

۱۴۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱۴۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
۵,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد