بریده‌های کتاب اسطوره های صهیونیستی در سینما
کتاب اسطوره های صهیونیستی در سینما اثر محمدحسین فرج نژاد

کتاب اسطوره های صهیونیستی در سینما

انتشارات:انتشارات هلال
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۳۸ رأی
۴٫۶
(۳۸)
به راستی هیچ اثر هنری را نمی‌توان از اندیشه‌ای خاص، خالی دانست؛
محمدرضا میرباقری
چون ندیدند حقیقت، ره افسانه زدند
محمدرضا میرباقری
با ربودن منابع مسلمانان و غارت کتاب‌خانه‌های «اندلس»، «بغداد» و «شام»، کتاب‌های عربی مسلمانان به زبان‌های لاتین و اروپایی ترجمه شد و کم‌کم از قرن ۱۷ م. اروپاییان به تکاپو افتادند تا به دروازه‌های دانش برسند، در حالی که هزار سال پیش از آن، مسلمانان در راه دانش گام نهاده بودند
14diamonds
در جهان کنونی، از نفوذ و اقتدار تعلیم و تربیت رسمی کاسته شده است و انسان پس از مدرنیته، از اسطوره‌هایی پراکنده، ولی پرتوان اثر می‌پذیرد و الگوهای بسیاری برای تقلید در اختیار دارد.
محمدرضا میرباقری
اسطوره، شیوه‌ی معینی از بودن در جهان است و آفرینش کودکانه و گمراهانه‌ی انسان ابتدایی نیست، بلکه بیان شیوه‌ی وجود داشتن در جهان است و تنها انگاره‌ای فراگیر نیست.
محمدرضا میرباقری
اساساً راحت‌تر می‌توان مردمِ بی‌دین را تغییر داد و در راستای فرهنگ مصرف‌گرایی و مادّی غربی تربیت کرد و به راحتی می‌توان ارزش‌ها و سنّت‌ها و فرهنگ‌هایی را که ریشه در خرد و وحی ندارند یا می‌اندیشند بی‌هویت‌اند، عوض کرد و شهروندی فرمان‌بردار، در این دهکده‌ی جهانی ساخت؛ مثل «ژاپن» که اکنون مانند ایالتی از «آمریکا» است
mohammad
تفارق اصلی یهودیان ضدّ صهیونیست با صهیونیست‌ها مباحث مربوط به آخرالزّمان است که یهودیان ضدّ صهیونیست، صهیونیست‌ها را سنّت‌شکن معرّفی می‌کنند و معتقدند نباید برای ظهور موعود یهود، دولت یهودی در «فلسطین» تشکیل شود، بلکه پس از آمدن موعود است که در سرزمین مقدّس، حاکمیت جهانی داوودی یهود تشکیل می‌شود و الّا در بسیاری از اسطوره‌ها و اعتقادات و آیین‌ها، اشتراک نظر دارند، امّا صهیونیست‌ها به دلیل نفوذ بسیار گسترده در رسانه‌های جهانی و دولت‌های مقتدر، توده‌های یهودیان را با خود هماهنگ و با تشکیل دولت غاصب اسرائیل با فرهنگ‌سازی و تبلیغات، ذهن بسیاری از مسیحیان را هم با خود همراه نموده‌اند تا به جایی که امروز اکثریت یهودیان دنیا تابع سیاست‌های صهیونیسم هستند؛ خصوصاً اکثریت قریب به اتّفاق یهودیان زرسالار دنیا همچون «روچیلدها» که از حامیان اصلی صهیونیسم محسوب
ریحانه شاکر
در این کنفرانس سه روزه که سیصد شیعه‌شناس و استراتژیست معروف یهودی و صهیونیست مسیحی گرد آمده بودند، مقاله‌های بسیاری ارائه شد. در نهایت آنها به این نتیجه رسیدند که شیعه مهم‌ترین رقیب و دشمن تمدّن امروز غرب آنگلوزایان (آنگلوساکسون‌هایی که به اتّحاد راهبردی با صهیونیست‌های حاکم بر مجامع مالی و خبری و رسانه‌ای دنیا رسیده‌اند) است و توانمندی تشیع به سه عنصر حیاتی است: خطّ سرخ حسینی که اسوه‌ای شکست‌ناپذیر برای ایستادگی و امید و ستم‌ستیزی است، راه سبز مهدوی که برای شیعه نویدبخش است و ولایت که نگهبان اصلی این جریان در طول تاریخ است و اکنون در ولایت مراجع و به ویژه در تشکیلات ولایت فقیه در «ایران» آشکار شده و جامعه‌ی شیعی را از گمراهی می‌رهاند و رمز شکست شیعه و تمدّن در حال تولّدش، جنگ با این سه عنصر یا تحریف و نابودی این عامل‌هاست.
fatemeh abdolahi
مدّتی پس از ساخت انیمیشن شاهزاده‌ی مصر توسط شرکت دریم ورکز اسپیلبرگ، مادرش گفته بود: من امروز می‌توانم بگویم که پیامبری یهودی به دنیا آورده‌ام که «تورات» را در دست راست خویش و دوربین را در دست چپ خود دارد.
fatemeh abdolahi
بسیار کم می‌بینیم که فیلمی در غرب ساخته شود و به دلیل تاریخی فقر و بیچارگی کنونی سیاهان و سرخ‌پوست‌ها بپردازد؛ دلیلی که جز استعمار پیوریتن‌ها و یهودیان و کشتار وسیع سیاهان و سرخ‌پوست‌ها به وسیله‌ی سفیدان اروپایی، چیز دیگری نمی‌تواند باشد. و البتّه که این سفیدهای متمدّن و پیشرفته‌ی موبور هستند که باید بروند و این اقوام بدوی را به دروازه‌ی تمدّن برسانند. در این مسیر، کارتون مهاجران و دکتر ارنست و فیلم‌های ایندیانا جونز حق را به غاصبان آنگلوساکسون و استعمارگران اروپایی می‌دهد، نه ساکنان اصلی «آمریکا»، «استرالیا»، «آفریقا»، «مصر» و «هندوستان».
fatemeh abdolahi

حجم

۳۶۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۳۴۵ صفحه

حجم

۳۶۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۳۴۵ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد