بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چمدان | طاقچه
کتاب چمدان اثر سرگئی دولاتوف

بریده‌هایی از کتاب چمدان

۴٫۱
(۸)
یک زن می‌تواند سه کار برای همسر نویسنده روسش انجام بدهد: بهش غذا بدهد، صادقانه به نبوغش ایمان داشته باشد و تنهایش بگذارد. در عین حال سومی نباید مانعی برای دو کار اول باشد.
پویا پانا
من ترجیح می‌دم یک دقیقه عمر کنم اما تو اون یک دقیقه درست زندگی کنم!»
پویا پانا
«قبل از تولد ما چیزی نیست جز مغاکی تاریک و بعد از مرگمان هم مغاکی دیگر است. زندگی ما مانند دانه شنی در اقیانوس لایتناهی هستی است. پس بهتره به جای ناامیدی و بیچارگی از دقیقه به دقیقه زندگی استفاده کنیم! بیا سعی کنیم خراشی از خودمان بر روی سطح زمین به جا بگذاریم.
پویا پانا
اندیشه تولستوی قابل احترام است. نثر متعالی پوشکین لذت‌بخش است. جستجوی داستایووسکی در پی حقیقت ستودنی است. گوگول طناز است و سایر نویسندگان هر یک اهمیت خود را دارند. اما تنها کسی که دوست دارم بتوانم همچون او بنویسم چخوف است. سرگئی دوناتوویچ دُولاتوف
پویا پانا
یک آدم متشخص، تحصیلکرده و باخانواده را می‌شناسم که از محل کارش یک سطل بتون دزدیده بود. البته در راه بتون سفت شده بود. آقا دزده هم در نزدیکی خانه‌اش توده بتون سفت شده را دور انداخته بو
کاربر ۲۳۷۸۴۲۳
اگر همینگوی را قبول داشته باشید پس باید این حرفش را هم قبول کنید که فقر مدرسه‌ای باارزش برای نویسنده خوب شدن است. فقر دید انسان را باز می‌کند و غیره.
پویا پانا
دویست سال پیش، نیکولای کارامزین مورخ به فرانسه رفت. مهاجران روسی که در آن‌جا زندگی می‌کردند از او پرسیدند: «می‌توانی در دو کلمه اوضاع کشور را خلاصه کنی؟» کارامزین برای جواب حتی به دو کلمه هم نیاز نداشت. پاسخ داد: «دزدی.» و واقعا هم دزدی می‌کنند. هر سال و در سطحی وسیع.
پویا پانا
«بی‌دلیل نیست که همه کتاب‌ها، حتی کتاب‌های نه چندان باارزش، شبیه چمدان هستند.»
AS4438

حجم

۱۲۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱۲۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۸۴,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد