بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چرا حجاب؟ | صفحه ۲۰ | طاقچه
کتاب چرا حجاب؟ اثر ابراهیم خرمی مشگانی

بریده‌هایی از کتاب چرا حجاب؟

انتشارات:انتشارات مرسل
امتیاز:
۳.۲از ۲۱ رأی
۳٫۲
(۲۱)
حجاب باعث استواری و تداوم کانون گرم خانواده‌ها می‌شود.
هدی✌
حجاب از بی‌بندوباری و مفاسد اجتماعی جلوگیری می‌کند.
هدی✌
زنان نباید با رفتار و حرکات خویش آتش شهوت را در دل مردان شعله‌ور سازند؛ چرا که روشن شدن این آتش در گام اوّل عفّت و پاکدامنی خود آنها را هدف قرار می‌دهد.
هدی✌
زنان نباید آرایش‌های مصنوعی خویش را که معمولا به اعضای بدن اضافه می‌شود چون سرمه، خضاب، کرم، رژلب، ریمل، انگشتر، گردن‌بند و... ظاهر سازند.
هدی✌
در قرآن واژهٔ حجاب هفت مرتبه و در سوره‌های مریم، اسراء، شورا، فصّلت، ص، اعراف و احزاب به ترتیب در آیات ۱۶، ۴۴، ۵۰، ۴، ۳۱، ۴۵ و ۵۲ ذکر شده که در همهٔ موارد حجاب به پرده و حایل معنا شده است.
هدی✌
«آنها که زن‌ها را می‌خواهند ملعبهٔ مردان و ملعبهٔ جوانان فاسد قرار بدهند جنایتکارند، زن‌ها نباید گول بخورند. زن گمان نکند این مقام زن است که بَزَک کرده بیرون برود، با سرِ باز و لخت. این مقام زن نیست، زن باید شجاع باشد، زن آدم‌ساز است، زن مربّی انسان است.»
هدی✌
حضرت امام خمینی (ره) می‌فرماید: «واجب است تمام بدن زن به جز قرص صورت و دست‌ها تا مچ از نامحرم پوشیده شود و لباس مذکور اگر مقدار واجب را بپوشاند مانع ندارد، ولی پوشیدن چادر بهتر است و از لباس‌هایی که توجّه نامحرم را جلب کند باید اجتناب شود.»
هدی✌
به گفتهٔ مرحوم شهید مطهّری (ره) معنای اصطلاحی حجاب بیشتر در عصر ما پیدا شده است، امّا فقها در کتب فقهی از واژهٔ «سَتْر» به معنای پوشش استفاده می‌کنند و کم‌تر از کلمهٔ حجاب به معنای پوشش استفاده می‌نمایند.
آر-طاقچه

حجم

۱۷۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

حجم

۱۷۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۱۹
۲۰
صفحه بعد