بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب راز ذهن میلیونرها | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب راز ذهن میلیونرها اثر تی. هارو اکر

بریده‌هایی از کتاب راز ذهن میلیونرها

۴٫۳
(۸۴)
"کافی است یک تله موش جدید و بهتر بسازی، دنیا خودش کاری می‌کند که مردم جلوی در خانه‌ات صف بکشند."
koorowsh
اگر بگوئید من مهم و ارزشمند هستم قطعاً اینطور هستید و اگر نه اطمینان حاصل کنید که گفته‌هایتان به حقیقت می‌پیوندد، در هر صورت این شما هستید که سرنوشت‌تان را رقم می‌زنید.
محمدرضا مقدم
"هر طوری‌که با یکی از موضوعات زندگی برخورد می‌کنید با سایر مسائل زندگی نیز آنگونه برخورد می‌کنید."
alirezazal
" "پس تنها کاری که باید انجام بدهی تقلید و الگوبرداری از طرز تفکر و نگرش‌ ثروتمندان است."
alirezazal
اگر پل‌های ارتباطی بین ثروت و موفقیت با مفاهیمی چون ترس، نفرت یا عدم کفایت و شایستگی را در مغزتان از بین ببرید و به جای آن بین ثروت و موفقیت و هدفمندی، مشارکت، شادی و لذت ارتباط ایجاد کنید، هرگز مجبور نمی‌شوید برای رسیدن به آرامش مال و ثروت‌تان را بر باد دهید. ساز مخالف زدن یا برعکس والدین‌تان رفتار کردن همیشه هم مشکل آفرین نیست. در صورتی‌که والدینتان الگوهای مالی نادرست و گاه خطرناک داشته باشند، عصیان و رفتارهای تمردآمیز [با رعایت مراتب احترام] (که غالباً فرزندان دوم خانواده آن‌را نشان می‌دهند) نه تنها بد نیست، بلکه به نفع شما تمام خواهد شد. از طرف دیگر اگر والدین‌تان موفق و ثروتمند هستند و شما درست برعکس آنهائید، ممکن است دچار مشکلات مالی فراوان شوید. به هر حال آنچه از اهمیت برخوردار است این است که بتوانید الگوها و عکس‌العمل‌هایتان را در حوزه‌ی مسائل مالی با پدر و مادرتان مقایسه کرده و از برآیند آن‌ها نتیجه بگیرید.
esrafil aslani
ابعاد مشکل مهم نیست، آنچه از اهمیت برخوردار است ابعاد شما (و نوع برخوردتان با مسئله) است.
نیکو
اگر می‌خواهی مثل عقاب‌ها بر بلندای آسمان پرواز کنی با اردک‌ها وارد رودخانه نشو! این یک نکته‌ی بی‌نهایت مهم است و من همیشه آن‌را رعایت می‌کنم. یعنی همان‌طور که سعی می‌کنم از افراد بازنده و منفی باف دوری کنم، تمام تلاشم را بکار می‌برم تا هرچه می‌توانم با افراد موفق، پولدار و مثبت‌اندیش معاشرت داشته باشم و وقتم را در کنار آن‌ها بگذرانم.
نیکو
به جای گفتن "وقتی پولم بیشتر شد برای مدیریت آن برنامه‌ریزی می‌کنم" باید بگویید: "وقتی برای پولم برنامه‌ریزی کنم، بیشتر و بیشتر می‌شود."
mahdi eghbal
توجه داشته باشید چه پولدار باشید چه فقیر، بزرگ در میدان زندگی ظاهر شوید یا کوچک، مشکلات همیشه به جای خود هستند و هرگز محو نمی‌شوند. اگر زنده‌اید و نفس می‌کشید مشکلات و موانع هر روز بر سر راهتان سبز می‌شوند. بگذارید ساده‌تر بگویم: ابعاد مشکل مهم نیست، آنچه از اهمیت برخوردار است ابعاد شما (و نوع برخوردتان با مسئله) است.
mahdi eghbal
از شما می‌خواهم سعی کنید در هفت روز آینده به هیچ وجه غر نزنید و از هیچ چیز ابراز نارضایتی نکنید. نه فقط در ظاهر، سعی کنید حتی در دلتان هم از هیچ چیز شکایت نکنید
mahdi eghbal
ثروتمندان می‌گویند: من زندگی‌ام را با دست‌هایم خودم می‌سازم.فقرا می‌گویند: تقدیر سرنوشت من را تعیین می‌کند.
mahdi eghbal
افکار و نگرشهای شما یا از نوع هزینه‌اند یا سرمایه! یا شما را به سوی شادکامی و موفقیت هدایت می‌کنند یا مانع رسیدنتان به موفقیت می‌شوند. یا مفید و توانمند کننده‌اند یا مضر و فلج کننده! به همین دلیل باید تمام افکار و عقایدمان را براساس عقل و منطق انتخاب کنیم.
mahdi eghbal
محرک و انگیزه‌ی شما برای رسیدن به ثروت و موفقیت از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر هدف یا انگیزه شما از کسب ثروت و موفقیت درست و منطقی نبوده و ریشه در ترس، نفرت، عصبانیت یا احساس عدم کفایت و شایستگی داشته باشد، ثروت هرگز برای شما شادی همراه نخواهد آورد.
mahdi eghbal
زن همیشه هنگام سرخ کردن ژامبون دو سر آن‌را می‌برید سپس آن‌را در تابه می‌انداخت. یک روز هنگام آماده کردن شام همسر کنجکاوش از او پرسید: چرا دو سر ژامبون را می‌بری و دور می‌اندازی؟ زن جواب داد: "خوب چون مادرم همیشه این کار را می‌کرد." اتفاقاً مادر دختر آن شب سرزده به دیدن آنها رفت. زن و شوهر جوان سؤالشان را دوباره از مادر پرسیدند مادر جواب داد: "خوب چون مادرم این کار را می‌کرد." نتیجه این که ۳ نفری تصمیم گرفتند با مادربزرگ تماس بگیرند و علت را از او سوال کنند. فکر می‌کنید جواب مادربزرگ چه بود؟ "چون آن زمان تابه‌ی من خیلی کوچک بود بنابراین مجبور بودم دو سر ژامبون را قطع کنم تا در تابه جا بگیرد!" نکته‌ی مهم اینجا است که ما عمدتاً هنگام بحث درباره‌ی مسائل مالی از هر دو یا یکی از والدینمان الگوبرداری می‌کنیم.
mahdi eghbal
قانون ثروت درآمد شما فقط به میزانی که خودتان و توانایی‌هایتان را ارتقاء می‌دهید افزایش پیدا می‌کند.
mahdi eghbal
اگر می‌خواهی به چیزی برسی، با تمام وجود آن را ستایش کن و مورد تحسین قرار بده. اگر مردی را دیدی که خانه‌ای زیبا دارد از او و خانه‌اش تعریف کن. اگر کسی را سوار بر اتومبیل مجللی دیدی و خوشت آمد او را مورد صلاح و ستایش خود قرار بده، اگر خانواده‌ای گرم و صمیمی دیدی از آن‌ها تعریف کن، اگر دیدی کسی زیباست، زیبایی‌اش را مورد تحسین قرار بده.
zahra
در صورتی‌که والدینتان الگوهای مالی نادرست و گاه خطرناک داشته باشند، عصیان و رفتارهای تمردآمیز [با رعایت مراتب احترام] (که غالباً فرزندان دوم خانواده آن‌را نشان می‌دهند) نه تنها بد نیست، بلکه به نفع شما تمام خواهد شد.
zahra
نکته همین جاست. همه‌ی اصطلاحاتی که در دوران کودکی و جوانی درباره‌ی پول و مسائل مالی به گوش شما خورده به عنوان بخشی از ذهنیت مالی در ضمیر ناخودآگاه شما باقی می‌ماند و این ذهنیت کنترل مالی زندگی شما را برای تمام عمر بدست خواهد گرفت.
sham
کمیت یعنی چه میزان از ارزش واقعی خود را به بازار ارائه می‌کنید.
koorowsh
در هفت روز آینده به هیچ وجه غر نزنید و از هیچ چیز ابراز نارضایتی نکنید. نه فقط در ظاهر، سعی کنید حتی در دلتان هم از هیچ چیز شکایت نکنید.
koorowsh

حجم

۲۱۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۲۱۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۲,۷۰۰
تومان