بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب راز ذهن میلیونرها | صفحه ۱۷ | طاقچه
کتاب راز ذهن میلیونرها اثر تی. هارو اکر

بریده‌هایی از کتاب راز ذهن میلیونرها

۴٫۳
(۸۴)
یا شما فردی هستید که به راحتی متوقف می‌شوید یا کسی که به این راحتی‌ها نمی‌شود جلویش را گرفت. این را شما انتخاب می‌کنید. اگر می‌خواهید ثروتمند شوید یا به هر موفقیت دیگری برسید، باید یک قهرمان باشید، باید با تمام وجود بخواهید هر کاری که لازم است برای رسیدن به موفقیت انجام دهید. باید خودتان را آموزش دهید تا دیگر هیچ چیز نتواند مانع حرکت رو به جلویتان شود.
mahdi eghbal
یک قهرمان واقعی مار کبرای ترس را در وجودش رام می‌کند.
mahdi eghbal
حالا که عمل این‌قدر مهم است، چه چیزی ما را از انجام عملی که می‌دانیم به صلاح‌مان است بازمی‌دارد؟ ترس! ترس، شک و اضطراب از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین موانع رسیدن به موفقیت و شادکامی هستند.
mahdi eghbal
یک ضرب‌المثل معروف امریکایی می‌گوید: برای خرید ملک صبر نکنید، ملک را بخرید و سپس صبر کنید. [در کار ملک حاجت هیچ استخاره نیست!]
mahdi eghbal
علاوه بر حساب استقلال مالی و حساب تفریحی به شما پیشنهاد می‌کنم ۴ حساب جداگانه دیگر نیز برای خودتان باز کنید. این حساب‌ها عبارت‌اند از: 1- ۱۰% کل حقوق‌تان به حساب پس‌انداز بلند مدت برای هزینه‌ها 2- ۱۰% به حساب آموزش 3- ۵۰% برای موارد ضروری و پیش‌بینی نشده 4- ۱۰% به حساب انفاق
mahdi eghbal
اصطلاح قهرمان به کسی اطلاق می‌شود که بر منِ درونش غلبه کرده است.
mahdi eghbal
اگر شما در غلبه بر مشکلات و عبور از موانع مهارت پیدا کنید دیگر چه چیزی می‌تواند مانع رسیدن شما به موفقیت شود؟ پاسخ این است: هیچ چیز! و اگر هیچ چیز نتواند مانع راه شما شود این یعنی شما یکه‌تاز می‌شوید و اگر یکه‌تاز شوید چه انتخاب‌هایی پیش رو دارید؟ پاسخ این است: هرچه اراده کنم می‌توانم انتخاب کنم.
mahdi eghbal
کناره‌گیری شما از تبلیغ تنها به علت ترس‌های درونی‌تان از شکست و پذیرفته نشدن است
mahdi eghbal
اصلاً چرا باید دوباره چرخ را اختراع کنیم؟ الگوها و روش‌های ثابت شده‌ای برای رسیدن به موفقیت وجود دارند که برای هرکس که درست آن‌ها را بکار بندد، جواب می‌دهند. در نتیجه سریع‌ترین و آسان‌ترین راهِ رسیدن به ثروت این است که ببینیم ثروتمندانی که یک بار از این راه عبور کرده‌اند و در این زمینه تخصص دارند چطور در میدان بازی می‌کنند.
mahdi eghbal
فقرا با این نگرش که هرگز پیش از شناسایی تمام مشکلات و راه حلِ آنها کاری را شروع نمی‌کنم. هیچ وقت وارد میدان عمل نمی‌شوند در نتیجه همیشه بازنده هستند. ثروتمندان فرصت‌ها را شناسایی می‌کنند، آنها را غنیمت شمرده و روز به روز ثروتمندتر می‌شوند. خوب! فقرا در چه حال‌اند؟ احتمالا هنوز دارند آماده می‌شوند!
mahdi eghbal
زندگی یعنی درست زیستن برای رسیدن به هدفی که برای آن خلق شده‌اید، یعنی دلیل حضور شما روی کره‌ی زمین. شما هم در پازلِ بزرگ و عظیم زندگی بشری سهم دارید و بایستی نقش خود را در تکامل آن ایفا کنید. بعضی از مردم آنقدر اسیر خودبینی و منیّت شده‌اند که تمام زندگی‌شان در واژه‌ی من تعریف می‌شود. من، من، من و... و باز هم من! ولی اگر می‌خواهید از روش درست و صحیح به ثروت دست یابید، نمی‌توانید فقط و فقط خودتان را در نظر بگیرید. این یعنی باید کمر به خدمت دیگران ببندید و برای بهبود شرایط آنها نیز تلاش کنید.
mahdi eghbal
برای پولدار شدن تمرکز، شجاعت، مهارت، تلاش و کوششِ بدون قید و شرط، نگرشی بدون تسلیم و شکست و یک ذهن برنامه‌ریزی شده لازم است. علاوه بر آن شما بایستی با تمام وجود باور داشته باشید که می‌توانید هر میزان ثروتی را که اراده کنید به‌دست آورید و مستحق رفاه، ثروت و آسایش هستید.
mahdi eghbal
هرکس می‌گوید پولدار شدن به این راحتی است یا خیلی بیشتر از من سرش می‌شود یا کاملاً عقلش را از دست داده است!
mahdi eghbal
اگر به آنچه می‌خواهید دست نیافته‌اید و ثروتی را که در آرزویش بودید ندارید به احتمال زیاد ۲ دلیل بیشتر ندارد: یا آن را از صمیم دل یعنی از عمق ضمیر ناخودآگاهتان طلب نکرده‌اید، یا بر سر قیمتش چانه زده‌اید و حاضر نیستید برای رسیدن به هدفتان هر کاری را كه لازم است انجام دهید.
mahdi eghbal
پل‌های ارتباطی بین ثروت و موفقیت با مفاهیمی چون ترس، نفرت یا عدم کفایت و شایستگی را در مغزتان از بین ببرید و به جای آن بین ثروت و موفقیت و هدفمندی، مشارکت، شادی و لذت ارتباط ایجاد کنید
mahdi eghbal
این الگوی ناکارآمد را متوقف کنید. یعنی به جای پس‌انداز برای مواقع گرفتاری یا همان روز مبادا به فکر پس‌انداز برای استفاده در روزهای شاد و مسرت‌بخش زندگی باشید.
mahdi eghbal
چهارمین فاکتور تغییر سازمان‌دهی مجدد [یا به عبارت دیگر شرطی سازی مجدد است]
mahdi eghbal
عامل سوم اراده قاطع و تصمیم به ترک و کناره‌گیری از این الگوهاست. وقتی متوجه شدید این الگوهای فکری بدرد شما نمی‌خورند، باید آنها را کنار بگذارید و در مرحله‌ی بعد تصمیم بگیرید كه آیا ممکن است در آینده مجدداً به آنها احتیاج پیدا کنید یا خیر؟ اگر پاسخ منفی بود باید این الگوهای فکری منسوخ را دور بریزید.
mahdi eghbal
عامل دوم فهم و درک عمیق است. اگر درست فکر کنید می‌توانید به این نکته پی ببرید که الگوهای فکری شما اکتسابی هستند و مسلماً از محیط بیرون سرچشمه گرفته‌اند.
mahdi eghbal
اولین فاکتور لازم برای ایجاد تغییر و تحول، هشیاری است. اگر ندانید مشکل از کجاست و نتوانید آن‌را به‌درستی شناسایی کنید چطور می‌خواهید درصدد رفع آن برآیید؟
mahdi eghbal

حجم

۲۱۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۲۱۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۲,۷۰۰
تومان