بریده‌های کتاب کاربرد مددکاری گروهی و جامعه‌ای (کار با گروه و جامعه) در مددکاری اجتماعی ایران
کتاب کاربرد مددکاری گروهی و جامعه‌ای (کار با گروه و جامعه) در مددکاری اجتماعی ایران اثر محمدرضا رنجبر

کتاب کاربرد مددکاری گروهی و جامعه‌ای (کار با گروه و جامعه) در مددکاری اجتماعی ایران

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۳ رأی
۴٫۷
(۳)
اصطلاح گروه (Groupe) در زبان فرانسه، اصطلاح جدیدی است که از واژه ایتالیایی (Groppe) گرفته شده است.
محسن
برای انجام کار جامعه به صورت صحیح، لازم است، اطلاعات صحیح نسبت به مشکل، از طریق انجام تحقیقات لازم به دست آید، نتایج تحقیقات به طور کامل در اختیار جامعه گذاشته شود و میزان آگاهی آنها نسبت به مشکل، علل به وجود آمدن آن، تاریخ به وجود آمدن مشکل، تأثیر آن روی جامعه، تعیین اینکه چه قشری از جامعه نسبت به مشکل آسیب‌پذیر شده‌اند، رهبران محلی چه نظری نسبت به مشکل دارند، آیا برای حل مشکل آمادگی لازم را دارند؟ آمادگی همکاری با مددکاران اجتماعی را دارند؟ هماهنگی‌های لازم برای اجرا به دست آمده است؟ در این شرایط بهتر است که به صورت آزمایشی با یک عده معین شروع کنند و پس از به دست آمدن نتایج و رفع اشکالات، طرح نهایی را به اجرا درآورند.
مرضیه
الف) مرحله اول (Pilot) ۱ـ بررسی‌های مقدماتی ۲ـ برنامه‌ریزی مقدماتی ۳ـ اجرای موقت برنامه طرح شده ۴ـ ارزیابی مقدماتی   ب) مرحله دوم ۱ـ بررسی کلی یا اساسی و پیشبرد آن، هماهنگ با گام‌های مقدماتی که برداشته می‌شود. ۲ـ تشخیص اساسی ۳ـ برنامه‌ریزی کلی ۴ـ به اجرا درآوردن برنامه طرح شده ۵ـ ارزش‌یابی کلی
مرضیه
گروه‌هایی که در بخش زنان و زایمان تشکیل می‌گردد به شرح زیر است: ۱ـ آشنایی زنان با، سن بارداری. ۲ـ آشنایی اعضاء با برنامه بهداشت و تنظیم خانواده. ۳ـ آشنایی اعضاء با فواصل بارداری. ۴ـ آشنایی با انواع بیماری‌های زنان و راه‌های پیشگیری و چگونگی درمان. ۵ـ آشنایی با ورزش در زمان بارداری. ۶ـ آشنایی با مسایل شیردهی و بیماری‌های کودکان و انجام واکسیناسیون. ۷ـ آشنایی با علت‌های معلول‌زایی (وراثتی و محیطی). ۸ـ آشنایی با مسایل تغذیه از دوران قبل از بارداری، زمان ‌بارداری، بعد از زایمان. ۹ـ آشنایی با موارد خطرناک زمان بارداری. (وزن زیاد، دیدن ضربه، دیدن اشعه، مصرف دارو بدون نظر پزشک، استرس‌های زمان بارداری، بیماری‌های سرخجه، سرخک، عفونی، ایدز.)
مرضیه

حجم

۲۴۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۲۴۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد