بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قدرت عادت | طاقچه
کتاب قدرت عادت اثر پروین بیات

بریده‌هایی از کتاب قدرت عادت

نویسنده:چارلز داهیگ
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۲۰ رأی
۳٫۸
(۲۰)
هنگامی‌که فرد می‌آموزد چگونه به چیزی اعتقاد داشته باشد، آن استعداد به دیگر بخش‌های زندگی او منتشر می‌شود؛ تاآنجایی‌که اعتقاد پیدا می‌کند امکان تغییر وجود دارد.
Arash
«دلیل پیدایش عادات این است که مغز ما پیوسته به دنبال راه‌هایی‌است که دست از تماس بردارد. مغز تلاش می‌کند تا هر عمل روزمره‌ای را به عادت تبدیل کند؛ زیرا عادات باعث می‌شوند مغز ما بیشتر استراحت کند. همین استعداد ذخیره‌کردن فعالیت، خود امتیازی مهم محسوب می‌شود.»
Arash
من همیشه به سربازانم می‌گویم اگر بتوانید عادات را به‌درستی بیاموزید، هیچ کاری نمی‌ماند که از عهده‌ی انجام دادنش برنیایید.»
m007m007
می‌خواهید بیشتر ورزش کنید؟ سرنخی پیدا کنید؛ مانند باشگاه‌رفتن، به‌محض بیدارشدن از خواب و دریافت جایزه‌ای مانند آرامش بعد از هر تمرین. سپس، به آرامش یا شادابیِ به‌دست‌آمده بیندیشید. به خودتان اجازه دهید در انتظار جایزه باشید. درنهایت، همین تمایل می‌تواند رفتن به باشگاه را برایتان آسان‌تر کند.
Hazhir
تبدیل و تغییر هر عادتی لزوماً آسان یا سریع نبوده و همیشه هم این کار ساده نیست؛ اما امکان‌پذیر است
Hazhir
مشکل اصلی این است که مغز نمی‌تواند به تفاوت بین عادات خوب و بد پی ببرد؛ بنابراین، چنانچه عادت بدی داشته باشید، این عادتِ درونیِ مغز در انتظار محرک‌ها و پاداش‌های درست باقی می‌ماند.
Ali
عادات ما به‌وجود می‌آیند تا آن‌ها را به‌خاطر نیاوریم و زمانی‌که این عادات در مغزمان نهادینه می‌شوند، بر عملکردمان نیز تأثیر می‌گذارند، بدون آنکه خودمان متوجه باشیم.
احسان رضاپور
عادات، قوی اما ظریف‌اند.
حسین(ع) همه جا با ماست
بیشتر تصمیماتی که در طی روز می‌گیریم، ممکن است تصمیم‌گیری‌های عاقلانه‌ای به‌نظر برسند؛ اما درواقع، همیشه این‌چنین نیست. این تصمیمات همان عادات ما هستند،
Arash
آنچه اتفاق می‌افتد این است که الگوی یک بار در ماه، آرام‌آرام، به یک بار در هفته و سپس، دو بار در هفته تبدیل می‌شود و محرک‌ها و پاداش‌ها به‌مرور یک عادت را به‌وجود می‌آورند.
Arash

حجم

۶۸۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۳۵ صفحه

حجم

۶۸۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۳۵ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد