بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مقدس و نامقدس (تقدس‌زدایی از عالم و دنیای قشنگ نو) | طاقچه
کتاب مقدس و نامقدس (تقدس‌زدایی از عالم و دنیای قشنگ نو) اثر اسماعیل شفیعی سروستانی

بریده‌هایی از کتاب مقدس و نامقدس (تقدس‌زدایی از عالم و دنیای قشنگ نو)

انتشارات:انتشارات هلال
امتیاز:
۴.۸از ۵ رأی
۴٫۸
(۵)
زین‌العابدین علیه السلام فرمودند: «گناهانی که نعمت را تغییر می‌دهند، عبارتند از: ظلم و تعدّی بر مردم، ترک عمل خیری که به آن عادت شده، ترک امر به نیکی‌ها، کفران نعمت و ترک شکر.
F313
اعمالی که آثار آنها، پس از مرگ نیز می‌مانند و گاه توسعه می‌یابند و آثار مثبت و منفی خود را باز می‌کنند، اعمال ماتأخّرند.
F313
در روزهای مقدّس، ارتباط با عوالم قدسی، سریع و سهل اتّفاق می‌افتد. گویا این زمان‌ها، همچون اماکن مقدّس، قطعه‌ای از زمان باقی و سرمدی هستند و از همین‌رو، همراه خود برکات ویژه‌ای دارند. راز به اجابت رسیدن سریع دعا در این ایّام و مبارکی آنها نیز به همین «نسبت» قدسی برمی‌گردد؛ به همان‌سان که در اماکن قدسی، همچون «کربلا» و در زیر قبّة مضجع شریف اباعبداللهعلیه السلام، دعا سریع و سهل به اجابت می‌رسد.
F313
گناهانی که موجب نزول انتقام و خشم الهی است: نافرمانی کردن شخص عارف است؛ یعنی با آنکه شناخت دارد، سر به طغیان برداشته و بر مردم، گردن فرازی کند و بعضی از آنان را مورد استهزاء و نیشخند قرار دهد.
F313
شش خصلت است که به مؤمن بعد از مرگ، نفع می‌رساند: ۱. فرزند صالحی که برای او استغفار می‌کند؛ ۲. «قرآن» (یا کتابی) که خوانده است؛ ۳. چاه آبی که حفر کرده باشد؛ ۴. درختی که آن را نشانده است؛ ۵. آب جاری‌ای که برای مردم قرار داده و ۶. سنّت حسنه‌ای که برقرار کرده باشد.»
F313
«کلُّ مَنْ عَلَیها فانٍ
F313
«در روز جمعه به درگاه خدا تضرّع و بسیار دعا کنید و از خداوند، طلب بخشش و رحمت نمایید. خداوند در این روز، دعای هر مؤمنی را اجابت می‌کند.»
F313
اوست که آسمان‌ها و زمین را به حق آفرید و آن روز که (به هر چیز) می‌گوید: «موجود باش!» موجود می‌شود. سخن او، حق است و در آن روز که در «صور» دمیده می‌شود، حکومت مخصوص اوست. از پنهان و آشکار باخبر است و اوست حکیم و آگاه.
F313
هرکه از روی ستم، یک درهم از مال یتیم را به ناحق بخورد، خداوند او را در آتش جاودان خواهد ساخت
F313
کمتر روزی را می‌توان یافت که رسانه‌ها، خبری از اختلاس، ارتشاء و تصرّف عدوانی مراتع و مزارع توسط دزدان بی‌نقاب و کلاه منتشر نکنند
F313

حجم

۲۶۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۲۶۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد