بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب در قلمرو سکوت | طاقچه
کتاب در قلمرو سکوت اثر وی‌جی اسواران

بریده‌هایی از کتاب در قلمرو سکوت

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۱۹ رأی
۴٫۶
(۱۹)
ذهن ما برای خودش یک اقیانوس عمیق و بزرگ است و با این حال، ما هر روز در کرانه آن می‌ایستیم و فقط گاهی با یک قاشق کوچک، قطره‌ای از آن برمی‌داریم. ما این راه را برمی‌گزینیم که با این قطره‌ها زندگی کنیم و در حقیقت تمام اقیانوس را هدر می‌دهیم. در نهایت، یک چیز بسیار مهم از دست‌مان می‌رود و درمی‌یابیم که هیچ‌چیز نیست، هیچ دانشی، هیچ راهی برای جستجو... و این‌که در فضاهای ذهنمان هیچ‌چیز نداریم.
ایکا
هیچ آدم زنده‌ای به خاطر نمی‌آورد که سقراط و کنفوسیوس یا شکسپیر یا باخ یا بتهوون چه شکلی بوده‌اند، اما کاری که آن‌ها و ذهن‌هایشان به انجام رساندند، چندین قرن را تحت‌تأثیر قرار داد.
vida
ذهن ما برای خودش یک اقیانوس عمیق و بزرگ است و با این حال، ما هر روز در کرانه آن می‌ایستیم و فقط گاهی با یک قاشق کوچک، قطره‌ای از آن برمی‌داریم.
vida
مثل اقیانوس باشید که همه جویباران و رودخانه‌ها به آن می‌ریزند ولی آرامش آن هرگز به هم نمی‌خورد. انگار نه انگار...
محسن فروغی
مصیبت‌ها به ما یاد می‌دهند که در این دنیا مالک هیچ‌چیز نیستیم. ما فقط رهگذر هستیم و بس.
کاربر ۲۱۰۱۳۰۸
در یک زندگی متعالی، انسان که فقط یک تکه زغال است، متوجه می‌شود که می‌تواند یک الماس باشد. هیچ تکه زغالی بدون فشار و صیقل دادن، تبدیل به الماس نمی‌شود. سؤال این است: آیا اگر بخواهم الماس شوم، حاضرم بهای آن را بپردازم؟ کسی که قانون را دوست دارد، اول باید خودش را قانونمند کند.
محسن فروغی
معنای آرامش این نیست که فقط در جایی باشید که هیچ سروصدا، یا زحمت یا کار سختی در آن نباشد.» «معنای آرامش این است که در میان همه آن چیزها باشی و درعین‌حال، در قلبت آرام باشی.
کاربر ۲۰۲۵۹۰۱
آرامش به موقعیت‌ها یا شرایط خارجی بستگی ندارد. مردان بزرگ آن را حتی در میان میدان جنگ، در درون خودشان یافته‌اند و حتی در میان غُل و زنجیر از لذت آزادی آن بهره‌مند شده‌اند.
کاربر ۲۰۲۵۹۰۱
عمل واقعی یک گفتگو فقط این نیست که حرف درست در زمان درست و مناسب گفته شود، بلکه این است که چیزهای نادرست در لحظات تحریک و عصبانیت بر زبان رانده نشوند. دوروتی نویل
محسن فروغی
همه ما پول و وقت زیادی را به رسیدگی به وضع جسم‌مان اختصاص می‌دهیم ولی اگر کمی از آن وقت را به ذهن‌مان اختصاص بدهیم، چندین برابر منفعت خواهد داد. هیچ آدم زنده‌ای به خاطر نمی‌آورد که سقراط و کنفوسیوس یا شکسپیر یا باخ یا بتهوون چه شکلی بوده‌اند، اما کاری که آن‌ها و ذهن‌هایشان به انجام رساندند، چندین قرن را تحت‌تأثیر قرار داد.
کاربر ۲۰۲۵۹۰۱

حجم

۷۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۵ صفحه

حجم

۷۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۵ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
۱۶,۰۰۰
۲۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد