بریده‌های کتاب چراغ مطالعه
کتاب چراغ مطالعه اثر رضا حیدری قاسم‌آبادی

کتاب چراغ مطالعه

انتشارات:دانش کیان
امتیاز:
۳.۹از ۱۹ رأیخواندن نظرات
امروزه با گسترش شبکه‌های اجتماعی این امکان برای همه وجود دارد به‌نوعی تدریس کنند. برای این کار می‌توانید زمانی که کتابی را مطالعه می‌کنید و به مطبی می‌رسید که احساس می‌کنید برای دیگران هم مفید است می‌توانید آن را به‌صورت خلاصه با دوستانتان به اشتراک بگذارید. این کار به‌ظاهر ساده هم به افزایش میزان یادگیری شما کمک می‌کند و هم سبب می‌شود دیگران از مطالب دست‌اول و معتبر استفاده کنند.
فرزاد
زمانی که مطالب بسیاری یاد می‌گیریم و به آن‌ها عمل نمی‌کنیم به آن مطالب بدبین شده و گمان می‌کنیم همه‌ی مطالب این‌گونه هستند. بهتر است میزان یادگیری خود را کم کرده و زمان بیشتری را برای مرور مطالب قبلی بگذاریم. همچنین باید سعی کنیم به مطالبی که در کتاب‌ها و دوره‌های آموزشی یاد می‌گیریم جامه‌ی عمل پوشانده تا تأثیر آن‌ها را در زندگی خود مشاهده کنیم.
فرزاد
بلانچارد به سه عامل اشاره می‌کند که سبب می‌شود افراد به چیزهایی که یاد می‌گیرند عمل نکنند. ۱.تلنبار شدن اطلاعات ۲.فیلترهای منفی ذهنی ۳.عدم پیگیری
شاهین
فیلترهای منفی ذهنی دومین عاملی است که سبب می‌شود افراد به چیزهایی که یاد می‌گیرند عمل نکنند. غالب افراد نسبت به آموزش‌ها و مدرسین آموزشی بدبین بوده و سعی می‌کنند بیشتر نقاط منفی را ببینند تا نقاط مثبت. این منفی نگری از کودکی در ما تثبیت‌شده است. از آن زمان که والدینمان به‌محض انجام یک کار اشتباه به ما تذکر می‌دانند. درحالی‌که زمانی که کار مثبتی انجام می‌دادیم خیلی موردتوجه قرار نمی‌گرفتیم. برای رهایی از دام این مشکل بهتر است ذهن خودمان را کاملاً پاک‌کرده مانند زمین حاصلخیزی در اختیار دانه‌های دانش و آگاهی قرار دهیم. زمانی که دریک کلاس یا دوره آموزشی شرکت می‌کنیم باید با خوش‌بینی به آن کلاس و استاد در کلاس حاضرشده و هیچ‌گونه پیش‌داوری نسبت به آن نداشته باشیم.
فرزاد

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

قیمت:
۹,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد