بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مطالعه ، سرخط (خلاصه کتاب) | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب مطالعه ، سرخط (خلاصه کتاب) اثر گروه گردآوری و ترجمه سبکتو

بریده‌هایی از کتاب مطالعه ، سرخط (خلاصه کتاب)

۳٫۶
(۴۲)
کتاب کاغذی هیچ جایگزینی ندارد و حسی که بو و لمس کاغذ به انسان می‌دهد بخشی از محتوای کتاب است که اگر حذف شود گویی بخشی از متن اصلی حذف شده است.
nastaran
شاید وقتی حرف از فرهنگ مطالعه می‌شود در ذهن برخی تصویر یک فرد کتاب در دست روی یک صندلی راحتی و یک فنجان قهوه نقش می‌بندد، در حالی که فرهنگ کتابخوانی یعنی کتاب بخشی از زندگی افراد شده باشد.
nastaran
فرهنگ مطالعه چیزی فراتر از کتاب خواندن است
nastaran
مطالعه مانند بستن کمربند خودرو است. شما نمی‌توانید بگویید که من با سرعت کم رانندگی می‌کنم پس کمربند نمی‌بندم و آسیب نمی‌بینم.
nastaran
بعضی کتاب‌ها مثل ویتامین می‌مانند. به طور معمول هر روز همه ویتامین مصرف نمی‌کنند. مثلا فقط زمانی که بیمار هستیم و گاهی به تجویز پزشک ویتامین C می‌خوریم البته همیشه هم یک دراژه کامل از آن را نمی‌خوریم و گاهی باقی را برای سری بعد نگه می‌داریم.
nastaran
اما واقعا کتاب برای شما چه معنی می‌دهد؟ وسیله‌ای که از کاغذ ساخته شده و هروقت ذهنتان درگیر بود برای فرار از همه اتفاقات خودتان را به آن می‌سپارید؟ یا وسیله‌ای که هر وقت نیازش دارید آن را ورق می‌زنید؟ یا یک دوست قدیمی که سعی می‌کنید هر لحظه‌تان را با آن بگذرانید.
nastaran
کتاب خواندن چیزی فراتر از چشم چرخندان روی جملات است.
nastaran
کتاب وسیله‌ای برای انتقال تجربیات و آگاه کردن افراد است و هرچه میزان آگاهی در جامه‌ای بیشتر باشد درصد موفقیت کل جامعه هم افزایش پیدا می‌کند و مردم چون از تجربیات قدیم آگاهند سرنوشت بهتری برای خود می‌آفرینند.
nastaran
به نظر شما ما برای گسترش فرهنگ کتابخوانی چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؟ یکی از روش‌ها رها کردن کتاب در مکان‌های عمومی است به این صورت که هر کسی چندتا از کتاب‌های خودش را در مکان‌های عمومی می‌گذارد تا دیگران آن را بخوانند و در مکان عمومی دیگری رها کنند.
Aysan
شاید در ظاهر تعریف همه ما از کتاب همان تعریف ویکی‌پدیایی است: تعدادی کاغذ یا پوست که روی آن نوشته یا تصویر یا هر دو را دارد و معمولا از یک سمت محکم شده است.
Aysan
میکروکتاب می‌خواهد فرهنگ کتاب خوانی را گسترش دهد و به همه افراد در شرایط مختلف کمک کند تا حداقل ماهی ۵ کتاب بخوانند. میکروکتاب در واقع چکیده و خلاصه‌ای از مطالب مفید و مهم یک کتاب است که شما بتوانید آن را در زمانی معقول بخوانید.
سعیده حمیدی
میکروکتاب می‌خواهد فرهنگ کتاب خوانی را گسترش دهد و به همه افراد در شرایط مختلف کمک کند تا حداقل ماهی ۵ کتاب بخوانند. میکروکتاب در واقع چکیده و خلاصه‌ای از مطالب مفید و مهم یک کتاب است که شما بتوانید آن را در زمانی معقول بخوانید.
سعیده حمیدی
و تجربه را بدون تجربه کردن یاد می‌گیرید.
کاربر ۱۳۶۵۷۶۴
دوستی می‌گفت مهم نیست به چه بهانه‌ای سراغ کتاب می‌روید، همین که سراغ آن را می‌گیرید و مطالعه می‌کنید آگاهیتان افزایش پیدا می‌کند و تجربه را بدون تجربه کردن یاد می‌گیرید.
Sobhan Naghizadeh
یک نکته مهم هم همین است. اینکه اگر کتابی را نصفه خوانده و آن را رها کردید شاید مشکل شما نیستید و لازم نیست بابت این موضوع خودتان را سرزنش کنید. گاهی ذهنتان درگیر موضوع دیگری بوده و اجازه تمرکز به شما نمی‌داده است. گاهی هم به قول معروف حسش نبوده. البته این وضعیت می‌تواند برای افراد مختلف حالت‌های مختلف داشته باشد. مثلا بعضی افراد، برای اینکه این عادت را ترک کنند یک کتاب که دوست داشتند حتما بخوانند را انتخاب می‌کردند و اگر کتاب نصفه‌ای را تمام می‌کردند آن کتاب مورد علاقه را به خودشان جایزه می‌دادند.
الهام حمیدی
برای اینکه در مورد خرید کتاب‌هایی که ترجمه شده هستند تصمیم بگیرید و عذاب را جایگزین لذت مطالعه نکنید به چندین راهکار رسیدیم: اگر علاقه‌مند به حوزه خاصی باشید احتمالا به این نتیجه رسیده‌اید که چند مترجم مشخص در این حوزه فعالیت می‌کنند با خواندن ۲ تا ۳ کتاب، خیلی سریع متوجه می‌شوید که ترجمه چه کسی روان‌تر و شیواتر است و از خواندن آن لذت می‌برید. اما اگر تازه می‌خواهید به جمع کتاب خوان‌ها بپیوندید بهتر است کمی در اینترنت جست‌وجو کنید و نظر چند نفر را بخوانید تا اولین کتاب‌هایتان نصفه نماند. یکی دیگر از روش‌های تشخیص ترجمه خوب وقتی هیچ شناختی از مترجم ندارید و از جست‌وجو در اینترنت هم نتیجه‌ای نگرفته‌اید، توجه به ناشر و ظاهر کتاب است
الهام حمیدی
میکروکتاب می‌خواهد فرهنگ کتاب خوانی را گسترش دهد و به همه افراد در شرایط مختلف کمک کند تا حداقل ماهی ۵ کتاب بخوانند. میکروکتاب در واقع چکیده و خلاصه‌ای از مطالب مفید و مهم یک کتاب است که شما بتوانید آن را در زمانی معقول بخوانید. همه ما در روز زمان‌های پِرت زیادی داریم که می‌توانیم با میکروکتاب آن را به زمان طلایی تبدیل کنیم. میکروکتاب‌ها شامل بخش‌های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می‌کنید. در بخش بعدی مقدمه یا توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید دریک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش آخر هم چکیده مفید آن است. همه میکروکتاب‌ها یک فایل صوتی هم دارند تا کتاب خواندن را برایتان راحت تر از قبل کنند. گوش کردن یک میکروکتاب شاید به اندازه ۵ تا ۱۰ موزیکی باشد که در طول روز گوش می‌کنید اما می‌تواند شما را آگاه‌تر کند.
الهام حمیدی
یکی از نتایجی که همه به آن معتقد بودند اشتراک تجربه‌ها بود. ابزارهای زیادی مثل شبکه اجتماعی goodreads.com هستند که می‌توانیم نظر یا تجربیاتمان در مورد کتابی خاص را با همه به اشتراک بگذاریم و همین طور وقتی تصمیم به خواندن کتاب می‌گیریم با جست و جوی آن و خواندن نظرات قبل از خرید متوجه می‌شویم که این کتاب مناسب است یا نه.
ریحانه
تجربه را بدون تجربه کردن یاد می‌گیرید.
saeid_vtpr
مهم نیست به چه بهانه‌ای سراغ کتاب می‌روید، همین که سراغ آن را می‌گیرید و مطالعه می‌کنید آگاهیتان افزایش پیدا می‌کند و تجربه را بدون تجربه کردن یاد می‌گیرید.
FSADAT.A

حجم

۱۰۹٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۵۱ صفحه

حجم

۱۰۹٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۵۱ صفحه

قیمت:
رایگان