بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب فیلم‌نامه‌نویسی در ده روز (چگونه در ده روز یک فیلم‌نامه بنویسیم؟) | صفحه ۶ | طاقچه
کتاب فیلم‌نامه‌نویسی در ده روز (چگونه در ده روز یک فیلم‌نامه بنویسیم؟) اثر درین دانلی

بریده‌هایی از کتاب فیلم‌نامه‌نویسی در ده روز (چگونه در ده روز یک فیلم‌نامه بنویسیم؟)

۳٫۶
(۴۱)
تنها هدف نوشتن طرح اولیه این است که قبل از نوشتن فیلم‌نامه، به شما بگوید قرار است به کجا بروید.
I.P
صرف‌نظر از این‌که تا چه اندازه نویسنده‌ی موفقی هستید، به تعویق انداختنِ نوشتن، بزرگ‌ترین دشمنِ نویسندگان است و ضرب‌الاجل، قاتل این تعویق انداختن‌ها است.
miss_yalda
این کتاب از یکی از قدرتمندترین ابزارهایی که یک نویسنده می‌تواند در دست داشته باشد، استفاده می‌کند: ضرب‌الاجل.
miss_yalda
تفاوت بزرگی مابین رؤیاپردازی و نوشتن وجود دارد. دچار اشتباه نشوید، ما رؤیاپردازی را دوست داریم. ما نویسنده هستیم. رؤیاهایمان را به زندگی می‌آوریم، این کاری است که ما انجام می‌دهیم. اما به‌محض این‌که این رؤیا به ذهن‌تان آمد، زمان آن فرارسیده که بنشینید و فیلم‌تان را بنویسید!
miss_yalda
وقتی مدام با بهانه‌هایی همچون "طرح‌ریزی" یا "قرار گرفتن در شرایطِ نوشتن"، این کار را به تعویق بیندازید، درواقع قبل از شروع به نوشتن، دچار ترس شده‌اید.
miss_yalda
وقتی ایده‌ای عالی در کنار شخصیت‌های مناسب برای یک فیلم در ذهن دارید، زمان آن فرارسیده که بنشینید و نوشتن را آغاز کنید!
miss_yalda
اگر نوشتن یک فیلم‌نامه عالی، لزوماً نباید شش ماه یا بیشتر زمان نیاز داشته باشد، ترجیح نمی‌دهید که به جای نوشتن آن در طی چند ماه، آن را در چند روز تمام کنید؟ می‌خواهید چند ماه بعد فقط یک فیلم‌نامه‌نویس با ایده‌های خوب باشید که هیچ چیز روی کاغذ ندارد، یا می‌خواهید ده روز دیگر یک فیلم‌نامه در دست داشته باشید؟
miss_yalda
بسیاری از نویسندگان فعال از این ایده استقبال نمی‌کنند که زمان زیادی را برای کامل کردن یک فیلم‌نامه وقت بگذارند. این موضوع در اوایل دوران حرفه‌ای‌تان نیز اهمیت بیشتری دارد. باید مصالح و مقتضیات لازم را برای جلب‌توجه دیگران و شروع دوران حرفه‌ای خود داشته باشید. هر چه فیلم‌نامه‌های کامل بیشتری در دست داشته باشید، شانس بیشتری برای بدل شدن به یک فیلم‌نامه‌نویس حرفه‌ای دارید.
miss_yalda
در ابتدا به این فکر نکنید که دیگران چه تصوری دارند. به خودتان و علایق خود فکر کنید. تلاش برای ساختن فیلمی با این تصور که برای دیگران محبوب خواهد شد و موردپسند عوام قرار می‌گیرد، نمی‌تواند نقطه شروعی هوشمندانه برای‌تان باشد. در عوض به ایده‌ای فکر کنید که دوست دارید آن را روی پرده‌ی سینما تماشا کنید.
محمد تاجیک

حجم

۲۹۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۲۹۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۵۰۰
۲۴,۸۵۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۵
۶
صفحه بعد