بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب موهبت اختلاف | طاقچه
تصویر جلد کتاب موهبت اختلاف

بریده‌هایی از کتاب موهبت اختلاف

نویسنده:ایان لزلی
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأی
۵٫۰
(۱)
بچه‌ها وقتی بی‌پرده با پدرومادرشان مخالفت می‌کنند شاداب‌ترند، البته تا جایی که مخالفتشان زهرآگین و خطرناک نشود؛
Mohammad Ali Zareian
می‌توانید به اعضای تیمتان این پیام را بدهید که اگر آشکارا با آن‌ها مخالفت می‌کنید، به این معنا نیست که احترامی برایشان قائل نیستید، بلکه این مخالفت ازقضا حاکی از احترامی است که به آن‌ها می‌گذارید.
کاربر ۳۴۱۱۸۲۵
عملکرد همکاران در محل‌کار به بالاترین سطح خودش می‌رسد اگر بلد باشند چطور مستقیماً، و حتی با تمام وجود، با یکدیگر مخالفت کنند، بدون اینکه تیشه به ریشهٔ روابط و رفاقت‌هایشان بزنند.
Mohammad Ali Zareian
بدتر از بگومگوهای مخرب چیست؟ اینکه اصلاً بگومگویی نداشته باشیم.
Mohammad Ali Zareian
موافقتِ بی‌حدوحصر برای ما زیان‌بار است و تأثیر ما روی همدیگر فقط وقتی به بالاترین حد خودش می‌رسد که بتوانیم به‌خوبی با یکدیگر مخالفت کنیم.
Mohammad Ali Zareian
زوج‌هایی که بحث‌های شدیدی با هم می‌کنند، در مقایسه با زوج‌هایی که از هر مواجهه‌ای بیم دارند، عموماً رضایت‌خاطر بیشتری دارند.
Mohammad Ali Zareian
یک چالش اساسی برای مؤسسه‌ها اطمینان از این مسئله است که کارمندان می‌توانند میان تعارض و چشم‌وهم‌چشمی‌های شخصی تفاوت قائل شوند. پژوهشگران مدیریتْ میان تعارض وظیفه‌محور (یعنی بحث‌وجدل برای حل مشکلات یا اتخاذ تصمیمات) و تعارض رابطه‌محور (یعنی بحث‌وجدل بر سرِ مسائل شخصی) تمایز می‌گذارند.
کاربر ۳۴۱۱۸۲۵
یاد گرفته‌ام که نباید به هر قیمتی از تعارض روی‌گردان شوم و اتفاقاً این تعارض، اگر در جای صحیحش باشد، مزیت‌های خوشایند و فراوانی نصیبم خواهد کرد. حالا می‌دانم که بچه‌ها وقتی بی‌پرده با پدرومادرشان مخالفت می‌کنند شاداب‌ترند، البته تا جایی که مخالفتشان زهرآگین و خطرناک نشود؛ فهمیده‌ام زوج‌هایی که بحث‌های شدیدی با هم می‌کنند، در مقایسه با زوج‌هایی که از هر مواجهه‌ای بیم دارند، عموماً رضایت‌خاطر بیشتری دارند. دریافته‌ام که عملکرد همکاران در محل‌کار به بالاترین سطح خودش می‌رسد اگر بلد باشند چطور مستقیماً، و حتی با تمام وجود، با یکدیگر مخالفت کنند، بدون اینکه تیشه به ریشهٔ روابط و رفاقت‌هایشان بزنند. آموخته‌ام که موافقتِ بی‌حدوحصر برای ما زیان‌بار است و تأثیر ما روی همدیگر فقط وقتی به بالاترین حد خودش می‌رسد که بتوانیم به‌خوبی با یکدیگر مخالفت کنیم.
م. قاضی محسنی

حجم

۵۶۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۵۶۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۸۳,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد