بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هزار توی کار خانگی | طاقچه
کتاب هزار توی کار خانگی اثر نجمه واحدی

بریده‌هایی از کتاب هزار توی کار خانگی

نویسنده:نجمه واحدی
ویراستار:آزاده رادنژاد
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأی
۵٫۰
(۲)
«قبل از کرونا هفته‌ای دو روز خانمی در کار خانه به ما کمک می‌کرد. بعد از کرونا و قرنطینه من و خواهرهایم مجبور شدیم تمام کارها را خودمان انجام دهیم. مامانم دو سال پیش فوت شدند. اوایل، مدیریت کارها و صرفه‌جویی را بلد نبودیم. دورریز غذای باقی‌مانده و خرید زیاد و بی‌مورد بابا را عصبانی می‌کرد. الان مدیریت و برنامه‌ریزی داریم و اوضاع به‌مراتب بهتر شده. همین بهتر شدن باعث شد نظر بابا در مورد کمک گرفتن از آن خانم عوض شود. به‌تجربه به من ثابت شد تولید خانگی در خانه صرفهٔ اقتصادی دارد و اگر طعمش زیر دندان آقایان برود از آن نمی‌گذرند.»
Dandelion
ویژگی دیگر کار خانگی ضرورت انجام آن در «هر خانه» است. اگر در یک کوچه یا یک خیابان یا یک محله، یک نانوا دیگر نخواهد نان بپزد، یا یک لوله‌کش نخواهد به کارش ادامه دهد، به‌ناگزیر مدتی بعد شخصی دیگر جایگزینش می‌شود، یا مردم به‌ناچار به سراغ نانوا یا لوله‌کشی در کوچه، خیابان یا محله‌ای دیگر خواهند رفت، اما کار خانگی به این سادگی قابل جایگزینی نیست. شما خود را به انجام کار خانگی مجبور می‌بینید چرا که برون‌سپاری این کارِ بازتولیدیِ ضروری، یا واسپاری آن به فردی دیگر به‌رغم ممکن بودن به‌سادگی امکان‌پذیر نیست. حداقل نه به‌سادگی جایگزین کردن یک نانوا با نانوایی دیگر.
Dandelion
کسانی که مسئول انجام کار خانگی شناخته می‌شوند اغلب خود را به انجام آن «مجبور» می‌بینند. ماهیت بازتولیدی کار خانگی است که باعث شکل گرفتن این وضعیت می‌شود.
Dandelion

حجم

۳۶۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۳۶۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۲۳۰,۰۰۰
۲۰۷,۰۰۰
۱۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد