بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب راهنمای خواب | طاقچه
کتاب راهنمای خواب اثر ماخیل کلرک

بریده‌هایی از کتاب راهنمای خواب

نویسنده:ماخیل کلرک
امتیاز:
۲.۵از ۴ رأی
۲٫۵
(۴)
اهمیتی ندارد که پاسخ رؤیا چیست و شما دربارهٔ معنای آن چه فکری می‌کنید. همواره خودتان مسئول انتخابی هستید که متأثر از پاسخ رؤیا انجام می‌دهید. چه باورتان شود که رؤیا شما را شدیداً ترغیب به قدم‌گذاشتن در مسیری خاص می‌کند، چه نشود، چه این‌که رابطه‌ای را به هم بزنید، چه نزنید و چه فلان خانه را بخرید، چه نخرید، مسئولیت این انتخاب‌ها بر عهدهٔ شماست.
A.Foroud
هیچ سازوکار مشخصی برای پی‌بردن به نقاط کور و باورهای محدودکنندهٔ شما وجود ندارد و کتابی نیز پیدا نمی‌کنید که در آن دستورالعمل‌هایی متناسب با موقعیت خاص زندگی‌تان ارائه شده باشد؛ ولی رؤیا از پسِ این کار برمی‌آید.
A.Foroud
تحلیلگر مکتب یونگ، رابرت جانسون، می‌نویسد: «در اپرای پارسیفال اثر واگنر، پادشاه ماهیگیر زخمی در این لحظه برمی‌خیزد و آواز شگفت‌انگیزی به نشانهٔ پیروزی و اقتدار و توانمندی می‌خواند. این نقطهٔ اوج کل حکایت است!»
علی سوفی
«پادشاه ماهیگیر» بیمار است و از مدت‌ها قبل پیشگویی شده بود که اگر فرد احمق و بی‌گناهی به دربار آمد و سؤال خاصی پرسید، پادشاه شفا خواهد یافت. زمانی که پارسیفال احمق برای اولین بار پا به دربار می‌گذارد، جرئت نمی‌کند چیزی بپرسد. همه ناامید می‌شوند و دربار باید بیست سال دیگر صبر کند تا پارسیفال دوباره قلعه را پیدا کند. در داستان پارسیفال لحظه‌ای که او پرسش بجایی را مطرح می‌کند پادشاه شفا می‌یابد و کل قلعه غرق در شادی می‌شود.
علی سوفی
مسیر روشنگری در مکتب ذِن را کوآن‌ها هموار کرده‌اند. کوآن‌ها پرسش‌های معماگونه‌ای هستند که حقیقت شما را آشکار می‌کنند. طرح پرسش مناسب امر مهمی است که شما را به حالت جدیدی از خودآگاهی می‌رساند و این موضوع در کل جهان پذیرفته شده است. یکی از حکایات قرون‌وسطی به نام افسانهٔ جام مقدس نمونهٔ بارز آن به شمار می‌رود.
علی سوفی

حجم

۱۴۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۴۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد