بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب امام حسین (ع) | طاقچه
کتاب امام حسین (ع) اثر عباس عطاری کرمانی

بریده‌هایی از کتاب امام حسین (ع)

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۷ رأی
۴٫۶
(۷)
روان شناسان متفقاً بر این عقیده‌اند که آشنایی اولیه با مبانی عقیدتی از دو سالگی است. به عنوان مثال کودک از همین مرحله سنی با توجه به شرایط محیط خانواده و جامعه با نماز آشنا می‌شود. تقلید حرکات و شیوه اجرای آن مراسم، زمینه آشنایی با این امر عبادی را به وجود می‌آورد. بهترین راه استفاده از این مرحله سنی آموزشهای مذهبی است زیرا زمینه‌ساز مراحل دیگر رشد سنی کودک خواهد بود. بی‌توجهی محیط خانواده نسبت به این امر و عدم استفاده از اصول تشویقی و نادیده گرفتن شرایط عقیدتی در کانون خانواده، این مرحله را نفی و آموزشهای مذهبی را در مراحل دیگر با مشکل روبه رو خواهد ساخت.
مادربزرگ علی💝
با توجه به استقلال فکری در دوره نوجوانی، ایجاد بینش مذهبی اصیل باید با بصیرت همراه باشد و قرآن نیز رمز دعوت انبیا را بر این اساس بیان می‌کند و می‌گوید انبیا بر اساس بصیرت، انسانها را به سوی خداوند دعوت می‌نمایند. «قُلْ هذه سبیلی ادعو اِلی اللّه علی بَصیرةٍ» از نظر قرآن کریم، بصیرت همان ایجاد معرفت و بیداری فطری است که می‌تواند شناختی باطنی و اصیل را در انسان ایجاد نماید.
مادربزرگ علی💝
فرهنگ ایرانی راه شناخت زندگی را بهتر به دنیا عرضه کرده است، زیرا فرهنگ ایرانی اعتقاد دارد همه انسانها را باید شریک در انسانیت به شمار آورد و با اندیشه‌ها و عقاید آنان با سعه صدر و احترام برخورد کرد و از دست زدن به خشونت پرهیز نمود، مگر آنجا که مقدسات و عوامل اصلی و اساسی و اعتقادی مورد هجوم باشد. در آنجا نیز ابتدا پند و موعظه و آن‌گاه حدید را به میدان آورد.
مادربزرگ علی💝
عصر حاضر، زمان بلوغ اندیشه‌هاست، پس تربیت اخلاقی و روحی مردم در سایه تعالیم پُر بار اسلامی، بهترین و مؤثرترین داروی شفابخش ناملایمات روحی است که باید با شیوه‌ای جدید و رسا و با دیدی محققانه ولی روان ارایه شود و از تعصبات خشک و بی‌روح دور باشد و چنان محکم و استوار بیان شود که جهان ماشینی و تکنولوژی نتواند آن را زیر چرخهایش وارونه جلوه دهد و خرد کند.
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
در جهان امروز؛ جهانی که مادیگرایی و روزمرگی موجب پوچگرایی شده است و انسان را از معنویت به دور و در منجلاب مادیگرایی غرق کرده، یعنی عصر انجماد عاطفه‌ها و عشقها و عرفانها، وظیفه تمام گویندگان و نویسندگان متعهد، آگاه، و دلسوز به ایران و اسلام آن است که جوانان را در برابر سیل بنیانکن ارزشها و اعتقادات مذهبی و ملی بیمه نمایند و با نگارشی روان و سلیس به دور از هرگونه تعصبات خشک مسایل ارزشی را تجزیه و تحلیل کرده به طوری که در ذائقه جوانان هیجان‌زده امروز جای گیرد و آن‌قدر روان و زلال باشد که به راحتی در سلولهای قلبشان اثر گذارد تا با تکیه بر ارزشهای متعالی شبیخونهای فرهنگی بیگانگان خنثی گردد.
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸

حجم

۳۱۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۹۹ صفحه

حجم

۳۱۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۹۹ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد