بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم (خلاصه کتاب) | طاقچه
کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم (خلاصه کتاب) اثر آلن دوباتن

بریده‌هایی از کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم (خلاصه کتاب)

نویسنده:آلن دوباتن
امتیاز:
۴.۰از ۴ رأی
۴٫۰
(۴)
ذهن ما در هر لحظه، تحت‌تأثیر عواملی است که آن را احاطه کرده‌اند؛ از هرآنچه که می‌خوریم تا هرآنچه که می‌خوانیم. بنابراین هر لحظهٔ ذهنی برای ایده‌ای خاص مناسب است و باید در همان لحظه به آن اجازه بروز دهیم و بعد با گذر زمان، لحظه‌های متفاوت و ایده‌های متفاوت بدست خواهیم آورد.
ᴀʟɪ
اگر افکارتان را یادداشت نکنید، آگاهی‌تان فرّار، مبهم و ناپایدار خواهد بود.
Hafezeh Tiry
حسادت در عین اینکه احساس خوشایندی نیست، اما نوعی دعوت به عمل و تغییر وضعیت است.
محمد ۴۰۳۰
هروقت از یکی از آشنایانم می‌خواهم به من بگوید درباره فلان موضوع چه می‌داند، او بلافاصله می‌خواهد به یک کتاب اشاره کند: حتی جرئت نمی‌کند قبل از رجوع به لغت‌نامه و بررسی کردن معنای خارش و ماتحت، بگوید ماتحتش می‌خارد!
Hafezeh Tiry
اگر در خانه نمی‌توانید عمیق فکر کنید، به یک سفر تنهایی بروید. در قطار یا هواپیما فرصت خواهید داشت تا دور از شلوغی‌های روزمره، بازتر و عمیق‌تر فکر کنید و شاید چیزهایی به ذهنتان برسد که تابه‌حال فکرش را هم نکرده بودید. هر شرایطی که ذهن مقاومت کمتری در برابر ایده‌های جدید داشته باشد و بیشتر بتواند بر اضطراب غلبه کند، شرایط مناسب فکر کردن است.
Hafezeh Tiry
مطالعه کردن افکار و سوگیری‌های ذهن ما را برملا می‌سازد.
محمد ۴۰۳۰
اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که فکر می‌کنند دنیا روز به روز جای بدتری می‌شود و دیگر نمی‌توان به هیچ‌کسی اعتماد کرد، از خودتان بپرسید زندگی کردن با چنین افکاری چه سودی عایدتان کرده است؟ طبیعتاً هیچ. اما درعوض، چنین تفکری قطعاً آسیب‌های کوچک و بزرگ زیادی به شما وارد کرده. تصور یک زندگی بدبینانه که در آن هیچ عشقی میان مردم وجود ندارد، سخت و طاقت‌فرساست. در اینجا پیشنهاد می‌کنیم تفکر عشق‌باورانه را تمرین کنید.
Hafezeh Tiry
بنابراین، بیشتر انسان‌ها، به‌خصوص در دنیای شتاب‌زده و پرمشغله امروز، ترجیح می‌دهند زندگی خود را با سطحی‌ترین معناهایی که می‌تواند داشته باشد بگذرانند و درگیر فکرهای بزرگ و پیچیده نشوند.
Hafezeh Tiry
به یاد داشته باشید کسی که نمی‌تواند همدلی کند لزوماً فرد خودخواهی نیست، بلکه کسی است که به ابعاد تاریک‌تر و کمتر شناخته‌شده خود آگاه نیست.
Hafezeh Tiry
ما از طریق خواندن افکار نویسندگان مختلف، به درک واضح‌تری از افکار خود می‌رسیم. گاهی نیز متوجه می‌شویم که یک نفر دیگر به همان چیزی فکر کرده که مدت‌ها ذهن ما را به خود مشغول کرده بود. درحقیقت، کتاب خواندن مبادله کردن افکار است.
Hafezeh Tiry

حجم

۲۴٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

حجم

۲۴٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
۳,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد