بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب تاثیر؛ روانشناسی متقاعدسازی | صفحه ۱۰ | طاقچه
کتاب تاثیر؛ روانشناسی متقاعدسازی اثر رابرت بی سیالدینی

بریده‌هایی از کتاب تاثیر؛ روانشناسی متقاعدسازی

۳٫۶
(۴۹)
یک تحقیق نشان داد که زنان خانه‌دار شهر نیوهاون ایالت کانکتیکت، وقتی از زبان یک فرد اعانه جمع کن برای انجمن تصلب شرایین شنیدند که به‌عنوان افرادی خیر معرفی‌شده‌اند، به وی پول بسیار بیشتری پرداخت کردند. ظاهراً صرف اطلاع از این مطلب که بعضی مردم آن‌ها را خیر در نظر گرفته‌اند، باعث شده بود که اعمال این زنان باعقیده‌ی دیگران در مورد آنان همخوانی پیدا کند.
shahram naseri
توجه داشته باشید که تمام متخصصان «جا پا بازکن» ظاهراً از یک عامل هیجان‌زده هستند: شما می‌توانید از تعهدات کوچک برای دستکاری تصویری که شخص از خودش دارد استفاده کنید، شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا شهروندان را به «خادمان خدمات عمومی» ، مشتریان احتمالی را به «مشتریان واقعی» و زندانیان را به «هم‌دست» خود تبدیل کنید؛ و هنگامی‌که شما توانستید تصویر یک فرد از خودش را به‌جایی که می‌خواهید بکشانید، طبیعتاً او باید یک دسته از درخواست‌های شما که با این تصویر از خودش هماهنگ هستند را اجابت کند.
shahram naseri
یافته‌های فریدمن و فریزر به ما توصیه می‌کند که در مورد موافقت با درخواست‌های کوچک و بی‌اهمیت بسیار محتاط باشیم؛ زیرا چنین موافقت‌هایی نه‌تنها ما را در برابر درخواست‌های مشابه و بزرگ‌تر تسلیم‌پذیرتر می‌کنند؛ بلکه باعث افزایش رغبت ما برای انجام انواعی از لطف‌های بزرگ‌تر می‌شود که ارتباط بسیار کمی با آن لطف انجام‌شده‌ی قبلی ما دارند؛ و این تأثیر عمومی نوع دوم پنهان در تعهدات کوچک است که من از آن هراس دارم.
shahram naseri
هنگامی‌که ما انتخابی می‌کنیم و یا موضعی می‌گیریم، با فشارهای درونی و بیرونی مواجه می‌شویم تا مطابق با آن تعهدات رفتار کنیم. این فشارها باعث می‌شوند که عکس‌العمل ما در برابر امور به‌گونه‌ای باشد که تصمیم‌های قبلی ما را توجیه کند.
shahram naseri
تصور کنید شما از من می‌خواهید که با درخواستی موافقت کنم. یکی از راه‌ها برای افزایش شانس دستیابی به این درخواست این است که در ابتدا، یک درخواست بزرگ‌تر از من بکنید، درخواستی که به‌احتمال قریب به‌یقین، آن را رد خواهم کرد. سپس به دنبال اعلام مخالفت من، درخواست کوچک‌تر خود که درواقع، در پی دستیابی به آن هستید را مطرح کنید. مشروط بر اینکه درخواست دوم ماهرانه مطرح شود، دیدگاه من از آن باید به‌صورت یک عقب‌نشینی از جانب شما باشد و باید در من حسی از تمایل به عقب‌نشینی از جانب خودم در برابر اولین فرصتی که دست می‌دهد را به وجود آورد؛ یعنی در برابر دومین درخواست شما مجاب شدن.
shahram naseri
قاعده‌ای معروف در رفتار انسانی وجود دارد که می‌گوید: در درخواست خود برای انجام لطفی از سوی دیگران بیشتر موفق خواهید بود، اگر برای آن دلیلی ذکر کنید. علت آن‌هم خیلی ساده است، اینکه مردم برای کاری که انجام می‌دهند، نیاز به دلیل دارند.
shahram naseri
قاعده‌ای معروف در رفتار انسانی وجود دارد که می‌گوید: در درخواست خود برای انجام لطفی از سوی دیگران بیشتر موفق خواهید بود، اگر برای آن دلیلی ذکر کنید. علت آن‌هم خیلی ساده است، اینکه مردم برای کاری که انجام می‌دهند، نیاز به دلیل دارند.
shahram naseri
پناه گرفتن در پشت دیوارهای ثبات رویه‌ی صلب باعث می‌شود که محاصره‌ی دلایل نتوانند بر ما غلبه کنند.
کاربر ۳۴۶۷۰۱۲
هرچه موضع ما بیشتر در معرض دید همگان قرار گیرد، برای حفظ ظاهر هم که شده است، کمتر مایل هستیم که آن را تغییر دهیم.
Samaneh J
هر دانشجو جلوی سه ظرف آب می‌نشیند -یک ظرف آب سرد، یک ظرف آب داغ و یک ظرف آب با دمای اتاق. بعد از گذاردن یک دست در آب سرد و یک دست در آب داغ، از دانشجو خواسته می‌شود که هر دو دست خود را هم‌زمان در ظرف آبی بگذارد که ولرم است. نگاه گیج آن‌ها گویای همه‌چیز است؛ باوجوداینکه هر دو دست در یک ظرف هستند، دستی که پیشتر در آب سرد بود، این احساس را دارد که آب داغ است؛ درحالی‌که دستی که در آب داغ بود، این احساس را دارد که در آب سرد است. نکته‌ی آزمایش در این است که می‌توان کاری کرد که یک‌چیز واحد -در مورد آب با دمای اتاق -بر اساس ماهیت رویداد قبل از آن، بسیار متفاوت به نظر می‌آید.
f.r

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

قیمت:
۹۱,۰۰۰
۴۵,۵۰۰
۵۰%
تومان