بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چگونه یک درون گرای تاثیرگذار باشیم | طاقچه
کتاب چگونه یک درون گرای تاثیرگذار باشیم اثر دیوید اینگلم

بریده‌هایی از کتاب چگونه یک درون گرای تاثیرگذار باشیم

ویراستار:الهام رجائی
امتیاز:
۳.۲از ۱۴ رأی
۳٫۲
(۱۴)
یکی دیگر از روش‌هایی که نشان می‌دهد دنیای امروز طرفدار برونگراهاست، تأکید بی‌وقفه بر کار گروهی و تیمی است. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که عصر تفکر گروهی است، جایی که احساسات فردی، دائماً برای وفق دادن خود با نظر جمع، تحت‌فشار است و درنهایت نظرات شخصی و شعور ذاتی فرد، فدای تفکر گروهی می‌شود.
winchester
درون‌گراها ذاتاً آرام و خونسرد هستند و این یعنی می‌توانند به‌راحتی با شرایط بحرانی مقابله کنند. در چنین شرایطی آن‌ها خونسردی خود را حفظ می‌کنند و مثل برونگراها، به‌طور مشهود آرامششان به هم نمی‌خورد و ازاین‌رو به اعضای تیم خود اطمینان می‌دهند که همه‌چیز تحت کنترل است.
winchester
مدیران درون‌گرا تمایلی به سلطه‌طلبی و قدرت ندارند. هنگام تصمیم‌گیری، خوب فکر می‌کنند و ریسک‌ها و پیامدها و انواع انتخاب‌های موجود را کاملاً در نظر می‌گیرند. از مهارت‌های تحقیقی ذاتی و طبیعی خود استفاده کرده و حقایق و اطلاعات را قبل از اقدام به انجام کار، به‌دقت جمع‌آوری می‌کنند. توانایی تفکر عمیقشان به آن‌ها کمک می‌کند که زوایای مختلف موضوع را به‌خوبی ببینند و سپس آن را با اعضای تیم در میان می‌گذارند. برخلاف مدیران برونگرا که فوراً دست‌به‌کار می‌شوند، یک مدیر درون‌گرا آهسته و با آگاهی پیش می‌رود و عوامل متعدد را در نظر می‌گیرد.
winchester
درون‌گراها با حس همدردی ذاتی و حساس بودن به اطراف، همیشه مراقب‌اند که احساسات دیگران به‌خوبی درک شود. آن‌ها دیگران را به مشارکت تشویق می‌کنند و آن‌ها را ترغیب می‌کنند آن‌طور که دوست دارند، تفکر و اظهارنظر کنند. نهایتاً به دلیل اینکه همهٔ اعضا با مدیران درون‌گرا برای به اشتراک گذاشتن نظرات و احساساتشان راحت هستند، خلاقیت و نوآوری در گروه بالا می‌رود.
winchester
ازآنجاکه درون‌گراها دوست ندارند توجه دیگران را به خود جلب کنند معمولاً با در میان نگذاشتن مشکلات و حرف‌های دلشان با دیگران، خود را تحت‌فشار و مورد بی‌مهری قرار می‌دهند. از شکایت بیزارند و معمولاً این‌طور تصور می‌کنند که اگر راجع به خود صحبت کنند، حوصلهٔ دیگران را سر می‌برند.
winchester
اولین ویژگی مثبت افراد درون‌گرا که معمولاً باعث تعجب اکثریت مردم می‌شود، این است که درون‌گراها ذاتاً مدیران و رهبران خوبی هستند.
winchester
نهایتاً، درون‌گراها و برونگراها به یک اندازه باهوش هستند اما اغلب، درون‌گراها تحصیلات علمی بیشتری دارند چون درس‌خوان‌تر هستند. آن‌ها می‌توانند ساعت‌ها روی موضوعی تمرکز کنند و از کندوکاو در مسائل عمیق و پیچیده لذت می‌برند. همین موضوع توضیح می‌دهد که چرا درون‌گراها در مدرسه و دانشگاه عملکرد بهتری دارند و معمولاً نسبت به برونگراها، بیشتر وارد دوره‌های تحصیلات تکمیلی می‌شوند.
winchester

حجم

۱۱۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۱۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۳۹,۹۰۰
۱۹,۹۵۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد