بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چرا آلمانی ها بهتر انجامش می دهند! | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب چرا آلمانی ها بهتر انجامش می دهند! اثر جان کمپفنر

بریده‌هایی از کتاب چرا آلمانی ها بهتر انجامش می دهند!

نویسنده:جان کمپفنر
امتیاز:
۴.۱از ۲۳ رأی
۴٫۱
(۲۳)
تشاو انگلیس و آلمان را با هم مقایسه می‌کند: «بر این باورید که در سمت درست تاریخ ایستاده‌اید، حتی اگر گند بزنید! شما انگلیسی‌ها تسلیم عقده‌های خودتان شده‌اید؛ هویتتان را حول برتری دیروزتان تعریف می‌کنید. با سرهم‌بندی‌کردن مشکلی ندارید. اما ما به قوانین نیاز داریم. آلمانی‌ها مطمئن نیستند وقتی ریسکی می‌کنند، از سمت درست سر درمی‌آورند یا نه. برای همین است که نمی‌خواهند ریسک کنند.»
MH Akbari
در سطحی غیررسمی‌تر، هشتگی توئیتری برای توصیف فساد نخبگان سیاسی راه‌اندازی شد: #شرودری‌کردن
MH Akbari
سرمایه‌گذاری در دویسبورگ بخشی از تصویر بزرگ‌تر است. چین در حال تحکیم قدرت اقتصادی و سیاسی خود در سطح اروپاست. یک‌میلیارد یورو صرف راه‌آهن بوداپست به بلگراد کرده است. بندر پیرائوس یونان را خریده که از لحاظ راهبردی بندری حیاتی است. در حال بنای شهر جدیدی در جنگل‌های حومهٔ مینسک، پایتخت بلاروس، است تا قطبی تولیدی بین اتحادیهٔ اروپا و روسیه ایجاد کند.
سیستماتیک
دربارهٔ اهمیت رابطهٔ قوی با یکی از کشورهای روسیه یا ایالات متحده نیز ۳۹ درصد آلمانی‌ها مورد اول و ۲۵ درصد نیز مورد دوم را انتخاب کردند.
سیستماتیک
وقتی بازنشستگی‌اش را از تیم ملی اعلام کرد، در توئیتر نوشت: «وقتی می‌بریم، آلمانی هستم و وقتی می‌بازیم، مهاجر.»
MH Akbari
در سال ۲۰۱۸، ترامپ تعرفه‌هایی روی واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیهٔ اروپا و کانادا وضع کرد. او یک ماه قبل‌تر خروج ایالات متحده را از توافق بین‌المللی با ایران، برجام، اعلام کرده بود؛ توافقی که در ازای رفع تدریجی تحریم‌ها ایران را به کاهش ذخایر اورانیوم غنی‌شده متعهد کرده بود. ترامپ نه‌تنها از این توافق خارج شد، بلکه بلافاصله تحریم‌های قبلی را برگرداند و از سوی ایالات متحده تحریم‌های بیشتری را بر شرکت‌های بین‌المللی که با ایران مراودات تجاری داشته باشند اعمال کرد. این موضوع ضربهٔ سختی به شرکت‌های آلمانی وارد کرد.
سیستماتیک
در سال ۲۰۱۱ مسئلهٔ لیبی پیش آمد. دیوید کامرون و نیکولا سارکوزی مشتاق بودند برای نجات شهر بنغازی و برکناری سرهنگ قذافی وارد ماجرا شوند. این بار آنگلا مرکل بود که مقابل آن‌ها ایستاد. آلمان، که سه ماه از عضویت دوساله‌اش در شورای امنیت سازمان ملل می‌گذشت، به قطعنامهٔ منطقهٔ پرواز ممنوع رأی ممتنع داد. آلمان این کار را در کنار روسیه و چین و به‌رغم آرای هم‌پیمانان غربی‌اش انجام داد
سیستماتیک
انگلیس عملاً هیچ‌یک از مهاجران را نپذیرفته و حصارهای بلندتری در بنادر فرانسوی و بلژیکیِ نزدیک به کشورش ساخته است. وقتی چند قایق حامل مهاجران ایرانی در دسامبر ۲۰۱۸ به سواحل کنت رسید، ساجد جاوید، وزیر کشور وقت انگلیس، آشکارا اظهار داشت که «با عجله از تعطیلات خانوادگی‌اش» در افریقای جنوبی بازگشته تا این ماجرا را «حادثه‌ای بزرگ» اعلام کند. او دو فروند کشتی نیروی مرزی را از دریای مدیترانه فراخواند تا از سواحل انگلیس مواظبت کنند.
سیستماتیک
لیتس کارش قضاوت بود، اما با یک لوله‌کش ازدواج کرده بود. مدت کوتاهی پس از ونده از هم جدا شدند. محترمانه پرسیدم که آیا این جدایی تصمیمی صرفاً شخصی بوده یا این‌که خیزش‌های سیاسی نیز در آن دخیل بوده است. گفت که قادر به تفکیک این دو نیست. اما اشاره کرد که چنین پیوندی در شرق مسئلهٔ عجیبی نبود. وقتی کم‌کم با غربی‌ها نشست‌وبرخاست کرد، آن‌ها نمی‌توانستند این ناهمخوانی را در موقعیت اجتماعی او و همسرش درک کنند. «باید اذعان داشت که فرایند الحاق کار سودمندی بود، اما روی بسیاری از مسائل سرپوش گذاشته شد.»
سیستماتیک
دیکشنری لانگِنشاید کلمهٔ «مرکِلِن» به معنای بی‌طرفی یا تعلل در تصمیم‌گیری را کلمهٔ منتخب سال ۲۰۱۵ خود اعلام کرد.
سیستماتیک

حجم

۳۹۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۳۹۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان