بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب راهنمای جامع سالمندان | طاقچه
کتاب راهنمای جامع سالمندان اثر رها افراسیابی

بریده‌هایی از کتاب راهنمای جامع سالمندان

۴٫۸
(۳۲)
بازنشسته دیگر نیز گفت: وقتی بازنشست می‌شی دیگه یه احساسی بهت می‌ده که یک‌دفعه کنارت می‌ذارند.
I am
یکی از اصلی‌ترین نیازهای روانی سالمندان این می‌باشد که مورد توجه و محبت اطرافیانشان قرار بگیرند، سالمندی باعث از کارافتادگی و ناتوانی فرد، کند شدن فعالیت‌های او و هم چنین بی‌خبری از اتفاقات جامعه می‌شود و این مسئله باعث می‌شود که آن‌ها فکر کنند دیگر مورد توجه و علاقه فرزندانشان نمی‌باشند. آن‌ها نگران هستند که دیگر دوست داشتنی نیستند و دیگران به آن‌ها علاقه‌ای ندارند و همین مسئله باعث بروز مشکلات روحی مانند احساس تنهایی، افسردگی و اضطراب می‌شود و در این شرایط باید با سالمندان ارتباط خوبی‌داشته باشید و توجه و محبت خود را بیش از گذشته به آن‌ها نشان دهید.
I am
ترجیح مردان و زنان سالمند این است که همواره در کنار فرزندان و خانواده خود باشند و باقی عمرشان را نیز در خانه خودشان زندگی کنند. تنهایی در سنین بالا باعث بروز افسردگی در این افراد می‌شود که رفتن به خانواده سالمندان باعث تشدید آن نیز می‌گردد.
I am
چه عواملی در روحیه و حافظه سالمندان موثر است؟ - هم نشینی و صحبت کردن - از سالمند بخواهید برایتان خاطره تعریف کند این کار در تقویت حافظه کمک‌کننده است. - ورزش ملایم - تغذیه مناسب خوشبختانه در فرهنگ ما خانواده‌ها به توجه و مراقبت از سالمندان مانند پدر و مادر اهمیت بسیاری می‌دهند و نمی‌گذارند آنها تنها باشند یا تنها زندگی کنند و در کارهایشان کمک حالشان هستند
I am

حجم

۴۸۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۱ صفحه

حجم

۴۸۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۱ صفحه

قیمت:
رایگان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد