بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ۲۱ درس برای قرن ۲۱ | طاقچه
کتاب ۲۱ درس برای قرن ۲۱ اثر یووال نوح هراری

بریده‌هایی از کتاب ۲۱ درس برای قرن ۲۱

امتیاز:
۳.۲از ۱۹ رأی
۳٫۲
(۱۹)
در کشور روسیه، بخش بزرگی از ثروت و قدرت، در دستان قدرتمندان است. درواقع، این الگویی است که دولت روسیه، به‌عنوان جایگزینی برای دموکراسی لیبرال، در نظر گرفته است. طبیعی است که اگر رسانه‌ها با شهروندان صادق باشند و مردم را از فساد حکومت‌ها باخبر سازند، آنگاه وقوع یک انقلاب، حتمی است. با این وجود، با کنترل رسانه‌ها جایی برای جنبش‌های خودجوش باقی نمی‌ماند. رسانه‌های تحت نفوذ دولت، ضعف سیستم موجود را به گردن بیگانگان انداخته و توجه مردم را از مسائل مهمی مانند آلودگی محیط زیست، نبود خدمات درمانی مناسب و غیره منحرف می‌کند. در این شرایط، تمامی ذهن‌ها بر روی تهدیدات خارجی معطوف شده و حکومت‌ها به فساد خود ادامه می‌دهند
Sophie
می‌توان تروریست‌ها را همانند مگسی تشبیه کرد که با ویز ویز کردن در گوش یک گاو، باعث ایجاد خشونت می‌شوند. یک مگس، توانایی حمله به یک خانه را ندارد؛ اما با ویز ویز کردن در گوش گاو، موجب برانگیخته شدن خشونت در آن گاو شده و کاری می کند که گاو خشمگین، به سمت خانه حمله‌ور شود. این دقیقا کاری بود که در حادثه یازدهم سپتامبر اتفاق افتاد. آن‌ها گاو آمریکا را تحریک کردند و موجب حمله آمریکا به خانه خاورمیانه شدند. آن‌چه که می‌ماند، خرابه‌ای است که مگس تروریسم، بر روی آن خرابه، قلمرو جدیدیش را می‌سازد!
Sophie
در قسمتی از انیمیشن شیرشاه، پدر به پسر خود می‌گوید: «علف‌ها توسط بزها خورده می‌شوند و بزها توسط شیر! در این دنیا، هرکس باید به بهترین شکل ممکن نقش خود را ایفا کند تا چرخه حیات ادامه یابد. در چرخه حیات، حتی اگر یک علف به درستی نقشش را ایفا نکند، سازوکار همه‌چیز برهم می‌ریزد!»
Sophie
شاید امروزه رنگ پوست، دیگر ملاک برتری انسان‌ها قرار نگیرد، اما فرهنگ‌های متضاد، می‌توانند همانند قیاس بین سفیدپوست و سیاه‌پوست، عمل کنند.
Sophie

حجم

۳۰٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۴ صفحه

حجم

۳۰٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۴ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد