بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شجاعت | صفحه ۹ | طاقچه
کتاب شجاعت اثر دبی فورد

بریده‌هایی از کتاب شجاعت

نویسنده:دبی فورد
امتیاز:
۳.۴از ۵۶ رأی
۳٫۴
(۵۶)
سرزنش، حقه‌باز زیرکی است. ریشه سرزنش، ترسی است که به ما کمک می‌کند از مسئولیت‌پذیری در قبال زندگی خود شانه خالی کنیم.
me
«باید کاری را انجام دهی که فکر می‌کنی نمی‌توانی انجامش دهی
__mohadeseh.b__
اعتماد به‌نفس، به معنای باور به خود است، باور فرد به توانایی‌ها و قابلیت‌های خود. اعتماد به‌نفس که پیوند نزدیکی با عزت‌نفس ما دارد، نوعی اطمینان به خودمان است.
__mohadeseh.b__
باید پرده از ترس‌های‌مان برداریم، آن‌ها را بپذیریم و درک نماییم. تنها راه درک ترس‌های‌مان این است که آن‌ها را همان‌طور که هستند به رسمیت بشناسیم. به این معنا که بپذیریم آن‌ها برداشت‌های نادرستی هستند که از دل تجارب گذشته ما بیرون آمده‌اند و یا بخشی از مسیر رشد و تعالی ما هستند.
__mohadeseh.b__
خبر مأیوس‌کننده‌تر، این است که اگر به جنگ ترس نروید و به آن پیروز نشوید، با گذشت هر سال، صدای آن بلندتر و بلندتر می‌شود و همچون یک طوفان استوایی قدرت می‌گیرد. قبل از اینکه چیزی بفهمید، ترس نیرو و قدرت تندبادی را دارد که زندگی‌تان را جارو می‌کند، تمام دستاوردهایی را که برای‌شان تلاش کرده‌اید، نابود می‌کند و تمام آرزوهای‌تان را به باد می‌دهد.
__mohadeseh.b__
قدرت مبهم ترس برگرفته از متقاعد کردن شما به دوری جستن از بالاترین حقیقت خود و سر فرود آوردن در مقابل جراحات گذشته است. هربار که ترس پیروز میدان می‌شود، شما بازنده هستید. هر بار که ترس را برمی‌گزینید، بالاترین آرزوهای‌تان از مقابل دیدگان‌تان پر می‌کشند.
__mohadeseh.b__
شجاعت یک جنگجو ریشه در ایمان دارد. نیروی قدرتمندی در درون‌تان است، انگیزه‌ای درونی که شما را به ریسک کردن و روبه‌رو شدن با ترس‌های‌تان و نه صرفا محافظه‌کاری و ماندن درون خویشتنی کوچک‌تر، سوق می‌دهد. شجاعت یک جنگجو به شما اجازه می‌دهد خود را همان‌طور که هستید، آسیب‌پذیر و واقعی نمایان سازید. شجاعت واقعی، الهام‌بخش والاترین تجلی‌های خویشتن واقعی است. شجاعت یک جنگجو، یعنی صداقت مفرط با خود و دیگران. شجاعت یک جنگجو به بانگ رساتر وجود الهی‌اش گوش فرا می‌دهد و به غرایزش اعتماد دارد و یک جنگجو وقتی با مانعی بازدارنده مواجه می‌گردد، می‌تواند آنچه را که باور دارد می‌داند، رها کند، مسئولیت گذشته خویش را به‌عهده بگیرد و بر آن شود تا با ترس‌ها، تأسف‌ها و اشتباهات گذشته‌اش بجنگد.
njme
«می‌دانم که مرد نیستم، اما تمام قدرتی را که نیاز دارم تا در کنار شما خدمت کنم، دارم.»
me
می‌رساند و از ذهن‌تان به قلب‌تان هدایت می‌کند. جنگجوی شجاع درون‌تان، همان که با فشار شرم، رنجیدگی، ناامیدی و یأس جنگیده است، نگهدارنده اطمینان الهی شماست و به شما کمک خواهد کرد تا مقدس‌ترین دلیل خود برای بودن را دریابید.
njme
رهایی عاطفی، یعنی مسئولیت‌پذیر و قابل‌اعتماد بودن. برای این‌که به خودمان اجازه بدهیم که بتوانیم از کنار تجربیات‌مان عبور کنیم نه این‌که در چنگال آن‌ها گرفتار شویم
سمانه

حجم

۱۹۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۱۹۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۶۷,۵۰۰
۴۰,۵۰۰
۴۰%
تومان