بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آن‌چه پرنده‌ی کوچک به من آموخت | صفحه ۲۹ | طاقچه
کتاب آن‌چه پرنده‌ی کوچک به من آموخت اثر شایان سادات

بریده‌هایی از کتاب آن‌چه پرنده‌ی کوچک به من آموخت

نویسنده:بیز استون
امتیاز:
۴.۲از ۱۰۱ رأی
۴٫۲
(۱۰۱)
که پولِ زیاد خصوصیات اخلاقی را پررنگ می‌کند. متوجه شده‌ام که این مسئله همه‌جا صحت دارد. اگر آدم خوبی باشید و بعد پول دست‌تان برسد، یک انسان‌دوستِ فوق‌العاده می‌شوید. ولی اگر عوضی باشید، پول زیاد فقط میزان این عوضی‌بودن را تشدید می‌کند.
n e g a r
شفقت و نوع‌دوستی یعنی قدرت درک و شراکت در احساسات دیگران؛ بیش‌تر ما با این نعمت به دنیا می‌آییم، ولی همه روش دسترسی به آن یا استفاده از این قدرت را به شکلی سازنده و معنادار بلد نیستیم.
n e g a r
خلاقیت یک منبع تجدیدپذیر است.
n e g a r
توانایی گوش‌دادن، تماشاکردن و درس‌گرفتن از جاهای مشخص و نامشخص، نوآوری و رشد را به دنبال می‌آورد.
n e g a r
فقط محض این‌که در یک شرکت موفق کار می‌کنید دلیل نمی‌شود که همه‌چیز را بدانید.
n e g a r
فرضیات کارمندان توئیتر: ۱. خودمان هم همیشه نمی‌دانیم قرار است چه اتفاقی بیفتد. ۲. تعداد آدم‌های باهوش بیرون از شرکت خیلی بیش‌تر از داخل شرکت است. ۳. اگر کار درست را برای کاربران انجام دهیم، برنده می‌شویم. ۴. تنها معامله‌ای که ارزش دنبال‌کردن را دارد، یک معامله‌ی دو سر برد است. ۵. همکاران ما انسان‌های باهوشی هستند و نیت خوبی دارند. ۶. ما می‌توانیم کسب‌وکار را پیش برده، دنیا را تغییر داده و در‌عین‌حال خوش باشیم.
n e g a r
ما همیشه باید به دنبال دانش باشیم، حتا اگر ترس مقابل‌مان باشد.
n e g a r
چیزی که تکنولوژی را واقعاً معنادار می‌کند ـ هم برای کاربران و هم کارمندان ـ این است که افراد چطور از آن برای ایجاد تغییر در جهان بهره می‌برند.
n e g a r
شعار داخلی و غیررسمی گوگل این است که پلید نباشید. ایده‌ی کلی این است که شرکت باید دنبال کار درست در جهان باشد، حتا اگر لازم باشد برای این هدف از خیر سود کوتاه‌مدت بگذرد. شعار بدی نیست ـ یعنی حداقل نمی‌گوید که پلید باشید ـ ولی جا برای تفسیر در آن زیاد است. این شعار زیادی دست‌بالای اخلاقی را گرفته است و به‌طور غیرمستقیم می‌گوید: «ما قدرت پلید‌بودن را داریم؛ ولی بهتر است از این قدرت استفاده نکنیم.» ولی شعارهایی که با نهی از چیزی ساخته می‌شوند، قوی نیستند
n e g a r
به غریزه‌ی خود اعتماد کنید، بدانید خواسته‌ی واقعی‌تان چیست، و به توانایی خود برای دستیابی به آن اعتماد کنید. قانون و عرف برای اداره‌ی چیزی مثل یک مدرسه، کسب‌وکار و جامعه به‌طور‌کلی ضروری است، ولی هیچ‌وقت نباید کورکورانه آن‌ها را دنبال کرد. و بد نیست همیشه هم‌دستی با طرز فکر مشابه داشته باشید.
n e g a r

حجم

۱۰۱۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۰۱۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان