بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مهارت حل مساله | طاقچه
کتاب مهارت حل مساله اثر مایکل اسلون

بریده‌هایی از کتاب مهارت حل مساله

نویسنده:مایکل اسلون
انتشارات:نشر برگ و باد
امتیاز:
۲.۷از ۳ رأی
۲٫۷
(۳)
مشکلات را بزرگ جلوه ندهید. وقتی با مشکلی مواجه می‌شوید بیش از اندازه بر آن تمرکز نکنید تا تمام ذهنتان را درگیر نکند. وقتی به مشکلات بیش از حد فکر می‌کنید آنقدر ذهنتان را درگیر می‌کند که نمی‌توانید به راه‌حل‌های درست و مناسب فکر کنید و تأثیر منفی بر زندگی و افکارتان می‌گذارد.
کاربر ۱۱۷۲۴۹۵
در واقع حل مسأله به نوع نگاه شما به مشکلات و وقایع پیرامون و نحوهٔ مواجهه با آنها ارتباط زیادی دارد. در این کتاب سعی می‌کنیم به جای واکنش‌های آشفته، عصبی و کلافگی در برابر مشکلات به تغییر دیدگاه‌هایتان برای غلبه بر مشکلات بپردازیم. به جای این که فقط بر مشکل تمرکز کنید و راه‌های محدودی برای آن در نظر بگیرید
کاربر ۱۱۷۲۴۹۵
اگر این پشتکار و تداوم را نداشته باشید به موفقیت نمی رسید
کاربر ۱۱۷۲۴۹۵
نکتهٔ دوم در تهیهٔ طرح: نقاط عطفی در نظر بگیرید در واقع نقاط عطف همان اهداف جزیی و کوتاه مدت هستند که در هر مرحله برای خود مشخص می‌کنید. این به خودتان بستگی دارد که چند نقطه عطف در نظر بگیرید، اما بهتر است تعداد آن خیلی زیاد نباشد وگرنه دستیابی به هدف بیش از اندازه طول می‌کشد و انگیزهٔ خود را از دست می‌دهید.
کاربر ۱۱۷۲۴۹۵
اگر یکی از راهکارهایی که به کار برده‌اید فایده‌ای نداشت دلسرد نشوید و به راهتان ادامه دهید و سراغ راه‌حل بعدی بروید.
کاربر ۱۱۷۲۴۹۵
در زندگی انعظاف‌پذیر باشید. گاهی مسائل آن طور که ما می‌خواهیم پیش نمی رود و ادامه راه بسیار دشوار می‌شود. به جای نگرانی در چنین شرایطی سعی کنید به جنبه‌های مثبت آن فکر کنید. سعی کنید یاد بگیرید خودتان را با شرایط موجود سازگار کنید.
کاربر ۱۱۷۲۴۹۵
چه موانعی بر سر راه تفکر حل مسأله وجود دارد؟ شاید چون به نظر می‌رسد که این مشکلات غیرقابل حل هستند دیگر تلاشی برای رفع آنها نمی کنیم، اما حقیقت این است که این محدودیت‌ها در ذهن ما وجود دارد و واقعی نیستند. در هر صورت در تفکر حل مسأله ما براین اعتقاد هستیم که همهٔ مسائل قابل حل هستند و تمرکز بر این است که چگونه آنها را به بهترین شکل حل کنیم. ابتدا همهٔ راه حل‌های ممکن را مشخص و سپس از بین آنها بهترین راه حل را انتخاب می‌نماییم، در واقع از فرآیند اکتشاف آن قدر استفاده می‌کنیم تا راه حل مناسبی پیدا کنیم.
کاربر ۱۱۷۲۴۹۵
اکثر افراد در مواجهه با مشکلات برداشت اغراق‌آمیزی دارند و حس می‌کنند مشکلات آنها خیلی بزرگ و پیچیده است.
کاربر ۱۱۷۲۴۹۵
یادگیری مهارت حل مسأله کار چندان آسانی نیست و نوعی طرز فکر است که نحوهٔ حل مشکلات کوچک و بزرگ را می‌آموزد. هدف ما آموزش سه روش ساده برای تجزیه و تحلیل مشکلات و حل آنها به روش‌های موثر می‌باشد. در واقع حل مسأله به نوع نگاه شما به مشکلات و وقایع پیرامون و نحوهٔ مواجهه با آنها ارتباط زیادی دارد. در این کتاب سعی می‌کنیم به جای واکنش‌های آشفته، عصبی و کلافگی در برابر مشکلات به تغییر دیدگاه‌هایتان برای غلبه بر مشکلات بپردازیم. به جای این که فقط بر مشکل تمرکز کنید و راه‌های محدودی برای آن در نظر بگیرید، روش‌های گشایش مسأله را آموزش می‌دهیم که در همهٔ مراحل زندگی مفید و قابل استفاده هستند.
کاربر ۱۱۷۲۴۹۵

حجم

۳۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۲ صفحه

حجم

۳۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
۱۰,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد