بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چگونه تغییر کنیم؟ | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب چگونه تغییر کنیم؟ اثر کیتی میلکمن

بریده‌هایی از کتاب چگونه تغییر کنیم؟

۳٫۷
(۷۲)
ما به‌ندرت به این توصیهٔ حکیمانه عمل می‌کنیم و، موقع دنبال‌کردن اهداف بلندمدتمان، شرایط را برای خودمان شیرین نمی‌کنیم بلکه، بدون فکرکردن به سختی‌هایی که باید تحمل کنیم یا بکوشیم آن‌ها را کاهش دهیم، به‌دنبال هدفمان می‌رویم.
soleymani
تحقیقات تأیید کرده است اگر فکر کنیم توانایی تغییرکردن نداریم، زحمت چندانی هم به خودمان نمی‌دهیم.(۹)
houria
تعهدات کوچک و پرتکرار مؤثرتر از تعهدات بزرگ و کم‌تکرار است، حتی اگر مقدار تعهد یکسان باشد
amirhossein shahbaz
روزی، در سال ۱۹۳۹، جُرج دیر به کلاس آمارش رسید و فکر کرد آن دو مسئله‌ای که روی تخته نوشته شده تکالیفی است که باید انجام دهد. پس آن‌ها را نوشت تا شب حلشان کند. او فهمید که مسئله‌ها سخت‌تر از همیشه است، ولی چند روز بعد حلشان کرد و از استادش بابت تأخیر در تحویل آن‌ها عذرخواهی کرد. استادش غرق در شگفتی شد، چراکه جُرج دو مسئلهٔ «حل‌نشدنی» در نظریهٔ آماری را حل کرده بود، فقط به این خاطر که گمان می‌کرد آن‌ها صرفاً تکالیفی سخت‌اند که جواب‌هایشان از قبل مشخص است.
کاربر... :)
اگر لازم است فهرستی طولانی از کارها را به خاطر بسپارید (مثل خریدن دارو، فروش کیک یزدی در بازارچهٔ شیرینیجات، ارسال نامه و ...)، می‌توانید جعبهٔ قرص‌ها را در راه ورودی خانه، کیک یزدی‌ها را داخل آشپزخانه و نامه‌ها را در اتاق خوابتان تصور کنید.
کاربر... :)
ولی داشتن ذهنیتِ معطوف به نتیجه می‌تواند اشتباه باشد. پژوهش‌های زیادی نشان داده است که ما به منضبط‌بودن خود بیش‌ازحد اطمینان داریم. به همین خاطر هم هست که هزینهٔ زیادی بابت عضویت در باشگاه می‌پردازیم، درحالی‌که اگر عضو نشویم و هزینهٔ هربار مراجعه را جداگانه پرداخت کنیم، ارزان‌تر برایمان تمام می‌شود؛( ۸) یا در کلاس‌های آنلاینی ثبت‌نام می‌کنیم( ۹) که هیچ‌گاه قرار نیست به پایان برسانیم؛ یا چیپس خانوادهٔ تخفیف‌دار می‌خریم( ۱۰) تا در هزینه‌های ماهانه صرفه‌جویی کنیم، غافل از آنکه تا تکهٔ آخرش را در همان بار اول خواهیم خورد. خیال می‌کنیم «منِ آینده» تصمیمات خوبی خواهد گرفت، ولی اکثر مواقع «منِ زمان حال» تسلیم وسوسه‌ها می‌شود.
Hadia
معمولاً دنبال‌کردن اهداف بلندپروازانه به معنی کشمکش با وسوسه‌هاست.
کاربر ۵۰۲۶۹۵۷
البته واضح است که وقتی از تغییر رفتار صحبت می‌کنیم، حریفتان آن سوی تور نایستاده است، بلکه درون ذهن شماست. شاید نام حریفتان فراموش‌کاری، عدم اعتمادبه‌نفس، تنبلی یا تسلیم‌شدن در برابر وسوسه‌ها باشد. چالش پیش روی شما هرچه باشد، بهترین راهْ ارزیابی حریف و بازی بر اساس آن است.
nazdoone habibi
فقط باید «سلاح دشمن را علیه خودش به کار بگیریم» و کاری کنیم ارضای آنی به نفع ما کار کند، نه به ضررمان
shab
اگر بتوانیم دیگر دربارهٔ ارادهٔ خودمان اغراق نکنیم، شاید بهتر بتوانیم به اهدافمان برسیم.
soleymani

حجم

۲۶۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۴ صفحه

حجم

۲۶۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۴ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
۱۴,۵۰۰
۵۰%
تومان