بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شکست چرخه خشونت روانی | طاقچه
کتاب شکست چرخه خشونت روانی اثر ترزا کومیتو

بریده‌هایی از کتاب شکست چرخه خشونت روانی

۵٫۰
(۱)
اهداف سوءاستفاده‌گر عاطفی هدف سوءاستفاده‌گر عاطفی حفظ کنترل بر قربانی خود است. سوءاستفاده‌گر می‌خواهد در هر تصمیمی، برای حفظ برتری نسبت به شما حرف آخر را بزند. سوءاستفاده‌گر با تضعیف اعتمادبه‌نفس شما، افکار و احساسات شما را دستکاری می‌کند و باعث می‌شود در قضاوت و سلامت عقل خود شک کنید.
کاربر ۲۱۵۲۹۵۷
تحقیر کردن هدف از تحقیر کردن این است که شما نسبت به آنچه هستید، احساس بی‌ارزشی کنید. فرد سوءاستفاده‌گر در زندگی ممکن است تصمیم بگیرد از چیزهایی انتقاد کند که شما در مورد آن‌ها احساس خوبی دارید و یا به آن‌ها افتخار می‌کنید و یا به‌طور مستقیم و یا غیرمستقیم دستاوردهای شما و توانایی شما را در این روند، کم‌اهمیت جلوه دهد. انتقاد می‌تواند شامل تحقیر کردن، مسخره کردن شما مقابل دیگران، بی‌توجهی و یا نادیده گرفتن احساسات و نظرات شما باشد.
کاربر ۲۱۵۲۹۵۷
گاهی ممکن است نسبت به حرف‌ها و رفتارهای شریک جدیدتان احساس ناخوشایندی داشته باشید و پر از دلشوره و نگرانی شوید این همان کارت قرمز هشدار است. گاهی اوقات با گرفتار شدن در یک رابطهٔ جدید به دلیل اینکه تازگی و طراوت دارد می‌خواهیم این علائم را نادیده بگیریم، اما به حس دلهره‌تان توجه زیادی داشته باشید. برای بررسی دقیق حرف‌ها، اعمال و نیت‌های شریک خود وقت بگذارید. مهم است که شما بتوانید این علائم را به‌خوبی تشخیص دهید تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کنید.
کاربر ۲۱۵۲۹۵۷

حجم

۱۷۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱۷۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد