بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب نگاهی کوتاه به خلاقیت، بازیگری و آشفتگی های روانی | طاقچه
کتاب نگاهی کوتاه به خلاقیت، بازیگری و آشفتگی های روانی اثر احمد دامود

بریده‌هایی از کتاب نگاهی کوتاه به خلاقیت، بازیگری و آشفتگی های روانی

نویسنده:احمد دامود
انتشارات:نشر مرکز
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأی
۵٫۰
(۱)
«انسان‌ها به شرط داشتن تخیل و استعداد هنری، هنگامی خلاق می‌شوند که دارای سه ویژگی عمده باشند. این سه ویژگی عبارت‌اند از: ۱. عشقِ مفرط به کار خود. ۲. دانش هر چه بیشتر از حرفهٔ خود. ۳. توانایی تبدیل ذهنیت خود به کار عملی ملموس.»
zarre
هیچ چیز واقعی نیست، مگر این‌که از خلال یک واقعیت ــ که تخیلِ بازیگر است ــ عبور کند.
zarre
چایکُفسکی در نامه‌ای به دوست خود می‌نویسد: «ما همیشه باید در حال کار کردن باشیم، هنرمندی که به خود احترام می‌گذارد نباید به خود بگوید فعلاً حال و حوصله‌اش را ندارد. اگر ما منتظر «حوصله» باقی بمانیم و ندانیم که آن را در میان راه ملاقات خواهیم کرد، به تدریج بی‌علاقه و بی‌تفاوت می‌شویم. باید صبور باشیم و این را باور داشته باشیم عشق و علاقه و الهام به سراغ کسانی خواهد آمد که بتوانند بر بی‌میلی و اکراه خود چیره شوند.»
zarre
گنجینه‌ای عظیم از دانسته‌ها در ذهن بازیگر وجود دارد که هرگز، جز در روی صحنه یا جلوی دوربین فیلمبرداری از آن استفاده نمی‌شود.
zarre
بیدار کردن هنرمندِ خفتهٔ درون خود به این اصل بستگی دارد تا چه حد می‌توانیم روشن و بی‌پرده با خودمان رابطه برقرار کنیم. تا چه حد می‌توانیم خود را صادقانه زیرِ نظر بگیریم، صادقانه با خود گفت‌وگو کنیم، خودمان، خود را به دادگاه ببریم و صادقانه خود را مورد قضاوت قرار دهیم. لازمهٔ این رفتار و گفت‌وگوی شجاعانه با خود این است که باید از خودمان ــ از روزمرگی‌های خودمان ــ فاصله بگیریم و خود شاهد، ناظر، و قاضی بی‌طرفی برای خودمان باشیم.
کاربر ۱۳۰۰۶۴۳

حجم

۲۸۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۲۸۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد