بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چهارهزار هفته | صفحه ۲۷ | طاقچه
کتاب چهارهزار هفته اثر الیور برکمن

بریده‌هایی از کتاب چهارهزار هفته

۳٫۱
(۷۱)
بهره‌وری تله‌ای بیش نیست. کارآمدترشدن فقط باعث عجول‌ترشدن می‌شود و هرچه بیشتر کار کنید، کارهای بیشتری روی سرتان خراب می‌شود.
marjan
بدتر از این را نمی‌شود تصور کرد: نه‌تنها چهارهزار هفتهٔ ما مدام در حال کم‌شدن است، بلکه هرچه کمتر می‌شود، سریع‌تر هم می‌گذرد.
Niloufar Moradpour
فقط پیشوایان استثناییِ مکتب بهره‌وری این احتمال را در نظر گرفته‌اند که هدف غایی جنب‌وجوش‌های ما ممکن است فقط تجربه‌کردن شگفتی‌های بیشتر و بیشتر باشد.
Niloufar Moradpour
نخستین انسان‌های خردمند دست‌کم ۲۰۰ هزار سال پیش در دشت‌های افریقا ظاهر شدند. دانشمندان نیز تخمین زده‌اند که زندگی، به‌نوعی، تا یک‌ونیم‌میلیارد سال دیگر یا بیشتر ادامه خواهد داشت؛ تا زمانی که حرارت جان‌گداز خورشید آخرین موجود زنده را نیز محکوم به مرگ کند. اما شما چه؟ اگر هشتاد سال عمر کنید، فقط حدود چهارهزار هفته زندگی خواهید کرد.
Niloufar Moradpour
آنچه تحمل‌ناپذیرش می‌کند این است که به‌غلط باور کنیم درمانی برایش وجود دارد. ـ شارلوت جوکو بک
Niloufar Moradpour
دقیقاً آخرین چیزی که شکرگزارش هستیم همین است، مگر نه: رخ‌دادن. درواقع، لازم نبود رخ دهید. لازم نبود رقم بخورید. اما رخ دادید و رقم خوردید. ـ داگلاس هاردینگ
Niloufar Moradpour
هدف غایی جنب‌وجوش‌های ما ممکن است فقط تجربه‌کردن شگفتی‌های بیشتر و بیشتر باشد.
marjan
تمام این‌ها نشان‌دهندهٔ چیزی به نام تناقض محدودیت است که در همه‌چیز جاری است: هرچه زمان خود را با هدف رسیدن به حس کنترل و آزادی از محدودیت‌ها بیشتر مدیریت کنید، پُرتنش‌تر، تهی‌تر و ناامیدتر خواهید شد. اما در عوض اگر بیشتر با حقایق میرابودن روبه‌رو شوید و به‌جای مبارزه‌کردن، با آن‌ها کنار بیایید، زندگی‌تان پُربازده‌تر، پُرمعناتر و لذت‌بخش‌تر می‌شود. گمان نمی‌کنم احساس اضطراب هیچ‌وقت کاملاً از بین برود. ما ظاهراً حتی در ظرفیت خودمان برای پذیرش محدودیت‌هایمان نیز محدودیم. اما من نتوانسته‌ام هیچ روش مدیریت زمان دیگری پیدا کنم که به اندازهٔ نصف شیوهٔ روبه‌روشدن با حقیقت اوضاع کارایی داشته باشد.
ali_hosseini

حجم

۲۶۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۲۶۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
۲۴,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۲۶
۲۷
صفحه بعد