بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سنت شکن | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب سنت شکن اثر ورونیکا راف

بریده‌هایی از کتاب سنت شکن

۴٫۴
(۲۳۰)
«به ترسم توجه نمی‌کنم. وقتی تصمیمی می‌گیرم تصور می‌کنم هیچ ترسی در وجودم نیست.»
mohadese
«شاید. خیلی کارها توی این دنیا هست که ما می‌تونستیم انجامش بدیم و ندادیم. بهتره اجازه بدیم عذاب وجدانمون بهمون یادآوری کنه که در موقعیت‌های مشابه تصمیم بهتری بگیریم.»
M A R Y
در فداکاری تا آنجایی که من به یاد می‌آورم خودکشی اتفاق نیفتاده و قوانین آنجا در این مورد واضح و مشخصند. خودکشی نشان خودخواهی است. آدمی که از خودگذشته است هرگز آن‌قدر به رنج و درد خودش فکر نمی‌کند که گرفتار چنین وسوسه‌ای شود.
~ɢʟᴀꜱꜱ ꜰᴀɢɴᴇʀ
«ما به شجاعت اعتقاد داریم. به ریسک کردن اعتقاد داریم. به رهایی از بند ترس و مبارزه علیه بدی‌ها و زشتی‌ها اعتقاد داریم. اگه شما هم به اینها معتقد هستید پس خوش‌اومدید!»
~ɢʟᴀꜱꜱ ꜰᴀɢɴᴇʀ
خیلی کارها توی این دنیا هست که ما می‌تونستیم انجامش بدیم و ندادیم. بهتره اجازه بدیم عذاب وجدانمون بهمون یادآوری کنه که در موقعیت‌های مشابه تصمیم بهتری بگیریم.
funny
می‌دانم این سوال‌ها چه معنایی دارند. این‌ها بهانه هستند. بهانه‌ها همیشه دستاویزی هستند که هر عمل اشتباهی را می‌توان با آن توجیه کرد پس نباید روی آن‌ها حساب باز کنیم و بر اساس آن‌ها تصمیم بگیریم.
funny
انگار مقداری فداکاری در وجود همه هست حتی اگر خودشان ندانند.
Massoume
مرگش شجاعانه بود نه فقط به این دلیل که به‌خاطر من مرد بلکه به این دلیل که بدون کلمه‌ای حرف به استقبال مرگ رفت؛ حتی به راه‌حل دیگری نیندیشید.
آلیس در سرزمین نجایب
«چکار می‌کنی؟» با خنده می‌گوید: «با مرگ خوشگذرونی می‌کنم. نوشیدنی خوردن اونم کنار دره کار عاقلانه‌ای نیست. مگه نه؟»
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
اینجا مسئله‌ی شجاع بودن مطرح نیست؛ انگار دیوانگی کردن بخشی از ذات دلیربودن است.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
شهر ما توسط مجلسی متشکل از پنجاه نماینده اداره می‌شود که هر پنجاه نفر فداکار هستند چراکه فداکارها با توجه به خصلت ازخودگذشتگی‌شان ممکن نیست دست به فساد بزنند زیرا منافع شخصی برایشان فاقد معناست.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
ما به شجاعت‌های معمول احترام می‌گذاریم؛ شجاعتی که کسی را وا می‌دارد تا به‌خاطر کس دیگری قد علم کند.»
MOBINA
داشتن جثه‌ی عضلانی که از فرمان درست مغز بی‌بهره است به هیچ دردی نمی‌خورد.
MOBINA
قدرت باید به کسانی داده شود که برای به دست آوردنش هرگز خودشان را به زحمت نمی‌اندازند.
Mithrandir
ترک کردن عادت‌های قدیمی آسان نیست اما به زودی عادت‌های جدیدی جایگزین عادت‌های قدیمی می‌شوند. افکار جدید! قوانین جدید! و من تبدیل به آدم دیگری می‌شوم.
armind
گاهی بهترین راه برای کمک به دیگران این است احساس کنند کنارشان هستی
punisher
شجاعت به معنای پذیرفتن ضعف‌های درونی است. شجاعت زمانی اتفاق می‌افتد که حتی وقتی دلیری را ترک می‌کنی دلیلی برای سرخوردگی و یاس نداشته باشی.
Behi
خاصیت مرگ همین است؛ می‌تواند به راحتی است را به بود تبدیل کند.
F.A
بهانه‌ها همیشه دستاویزی هستند که هر عمل اشتباهی را می‌توان با آن توجیه کرد پس نباید روی آن‌ها حساب باز کنیم و بر اساس آن‌ها تصمیم بگیریم.
کاپوچینو
اما فور اول با دستش استحکام سکو را تست می‌کند و نفس عمیقی می‌کشد. می‌گویم: «از بلندی می‌ترسی مگه نه؟ پس چطوری توی دلیری دووم آوردی؟» «به ترسم توجه نمی‌کنم. وقتی تصمیمی می‌گیرم تصور می‌کنم هیچ ترسی در وجودم نیست.» به او خیره می‌شوم. دست خودم نیست چون به نظرم بین کسی که نمی‌ترسد و کسی که درعین ترسیدن کاری را انجام می‌دهد تفاوت زیادی وجود دارد.
mohamad28

حجم

۳۱۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۹۰ صفحه

حجم

۳۱۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۹۰ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان