بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب والدین سمی | طاقچه
کتاب والدین سمی اثر سوزان فوروارد

بریده‌هایی از کتاب والدین سمی

ویراستار:حمیده رستمی
امتیاز:
۳.۵از ۲۴ رأی
۳٫۵
(۲۴)
رئیس یکی از آسایشگاه‌های روانی برای ارزیابی روند بهبود بیماران به دیدن آنها می‌رفت و سؤالاتی مطرح می‌کرد و براساس پاسخ‌هایشان به سلامت یا عدم سلامت آنها رأی می‌داد. یک روز وارد اتاق یکی از بیماران شد و از او پرسید: «من شیر وان حمام را باز می‌کنم و وان در حال پر شدن است. حالا برای جلوگیری از سر رفتن آب در وان، تو آن را با قاشق خالی می‌کنی یا با کاسه؟» بیمار نگاهی حاکی از تعجب به رئیس بیمارستان انداخت و جواب داد: «هیچ‌کدام. من اول شیر آب را می‌بندم.»
دو روح در یک بدن (شیلا)
احتمالا در بسیاری از کتاب‌ها خوانده‌اید که «ما نمی‌توانیم دیگران را بابت مشکلاتمان سرزنش کنیم.» باید بگویم که من این حرف را در زمینهٔ تعلیم و تربیت بی‌اساس و غلط می‌دانم. والدین مسئول مستقیم پرورش کودک هستند. آنها هستند که در نحوهٔ شکل‌گیری سلامت روانی کودک و رفتارهای آیندهٔ او مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کنند.
Doctor Rwin
باید اعتراف کنیم که مهارت‌های والدینی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکانی که سلامت نسل بشر و جامعه شدیدآ به آن وابسته است، همواره بسیار مورد کم‌توجهی قرار گرفته است و بر این اساس روش تربیتی اغلب والدین نه براساس دانش و آموزش صحیح، بلکه بر پایهٔ اصول تجربی، احساسی یا باورها و آموخته‌های غلط و کهنه است
fa
جالب است بدانید زنان بیشتر جذب مردانی می‌شوند که به‌راحتی خشم خود را بروز می‌دهند. این قبیل مردان به‌نظر زنان جذاب و قوی می‌آیند، غافل از اینکه آنها اغلب سلطه‌جو و بدرفتار نیز هستند. اما زنان این قبیل مردان را جالب می‌بینند زیرا خود توانایی ابراز خشم ندارند.
کاربر ۲۸۸۸۳۱۱
جالب است بدانید زنان بیشتر جذب مردانی می‌شوند که به‌راحتی خشم خود را بروز می‌دهند. این قبیل مردان به‌نظر زنان جذاب و قوی می‌آیند، غافل از اینکه آنها اغلب سلطه‌جو و بدرفتار نیز هستند. اما زنان این قبیل مردان را جالب می‌بینند زیرا خود توانایی ابراز خشم ندارند.
کاربر ۲۸۸۸۳۱۱
بپذیرید همین است که هست. اتفاقات بد و سخت زیادی افتاده است و شما مسئول و مقصر هیچ‌یک از آنها نبوده‌اید. آنچه اکنون مسئولیتش با شماست یافتن راه‌های صحیح در مسیر درمان خودتان است.
کاربر ۷۴۷۹۱۳۶
در دوران بلوغ و نوجوانی، فرآیند مستقل شدن از والدین به اوج خود می‌رسد، یعنی زمانی‌که ما کنترل و اختیارات والدینمان را به چالش می‌کشیم و سعی می‌کنیم در مقابل آنان بایستیم چرا که خواهان استقلال بیشتری هستیم. در این مرحله در خانواده‌ای سالم و باثبات، والدین قادر به مدیریت بحرانِ ناشی از این چالش هستند. آنها تلاش می‌کنند میزان تحمل خود را بالا ببرند و به نحوی منطقی فضای استقلال فرزندان خود را گسترش دهند. والدین منطقی می‌دانند که این مرحله‌ای طبیعی از فرآیند رشد شخصیت فرزندشان است و به‌خاطر دارند که خود نیز این مرحله را گذرانده‌اند. والدین منطقی حتی درجاتی از هنجارشکنی و سرکشی در فرزند خود را تحسین هم می‌کنند.
ADM
اگر قرار بود بین آزارهای کلامی و کتک خوردن یکی را انتخاب کنم، بی‌شک دومی را انتخاب می‌کردم. حداقل کبودی‌هایش دیده می‌شود و کسی پیدا می‌شود که دلش برای‌مان بسوزد و همدردی کند اما با آزارهای کلامی در تنهایی و سکوت خودمان دیوانه می‌شویم.
rh665
شاید مسخره به نظر بیاید اما واقعیت این است که آدم‌ها ناخودآگاه در بزرگسالی به‌دنبال تکرار الگوهایی هستند که از قبل آموخته‌اند حتی اگر تجربه‌هایی دردناک بوده باشد، زیرا این تنها الگویی است که آنها خوب یاد گرفته‌اند و برای‌شان آشنا است و آشنایی با این الگو به آنها اضطراب کمتری می‌دهد تا پیگیری الگویی جدید و یادگیری آن.
rh665

حجم

۲۰۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۲۰۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۴۱,۰۰۰
۲۰,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد