بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سیره تربیتی پیامبران؛ حضرت نوح (ع) | طاقچه
کتاب سیره تربیتی پیامبران؛ حضرت نوح (ع) اثر محمدرضا عابدینی

بریده‌هایی از کتاب سیره تربیتی پیامبران؛ حضرت نوح (ع)

۵٫۰
(۴)
ما سه چیز را از سه کس دریافته‌ایم: شکیبایی را از ایوب، سپاس را از نوح و [زشتی] حسد را از فرزندان یعقوب.
کاربر ۳۹۳۲۹۵۳
تکذیب، انسان را به این مرتبه می‌رساند که خدا او را رها کرده، طاغوت ولیّ او می‌شود. اگر نوری از فطرت هم در وجودش باقی مانده باشد، از آن خارج می‌شود و به فعلیت ظلمت می‌رسد. اگر تکذیب در وجود انسان قطعی و شدید شد، راه هدایت بسته می‌شود و امیدی به هدایت نیست.
کاربر ۳۹۳۲۹۵۳
در جمهوری اسلامی نیز بسیاری از افراد با انتساب به این نظام، نام و عنوان و عزت پیدا کردند، ولی آنها که قدرناشناسی و خیانت کردند و فکر کردند مردم آنان را دوست دارند و هرجا باشند با آنها هستند، وقتی از نظام جدا شدند و زاویه گرفتند، از اذهان مردم هم پاک شدند و حتی خاطره‌ای هم از آنان باقی نماند.
کاربر ۳۹۳۲۹۵۳
نمایاندن راه کار خداست، اما انتخاب راه، کار ماست. نبود
کاربر ۳۹۳۲۹۵۳
هرکس می‌خواهد نورانی شود، بر محمد و آل محمد، زیاد صلوات بفرستد. ذکر صلوات برای عمل، هم ایجاد مقتضی می‌کند، یعنی توفیق می‌آورد، و هم رفع مانع. گناهان برای انسان مانع ایجاد می‌کنند. صلوات ما را به شجرهٔ طیبه متصل می‌کند و ما را از این موانع عبور می‌دهد. می‌گوییم: خدایا، من توان حرکت ندارم، ولی محمد و آل محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله مقرّبان تو هستند؛ من با تقرّب به اینها، می‌خواهم به‌سوی تو حرکت کنم
کاربر ۳۹۳۲۹۵۳
انکار و تکذیب، راه انسان را به‌سوی حقیقت می‌بندد و دیگر امکان بهره‌مند شدن از آن نیست. تکذیب هم مانند تصدیق به دلیل احتیاج دارد
کاربر ۳۹۳۲۹۵۳
کسی که مانع شکوفایی استعدادهای نیکوی دیگران است، ظالم است. گاهی ممکن است شخصی با پارتی‌بازی، آشنایان و خویشان خود را در مسندی قرار دهد و جوانی را که استعداد رشد دارد، محروم کند. این از مصادیق ظلم است و چنین شخصی مورد بازخواست قرار خواهد گرفت؛ چون با ضایع کردن هر استعدادی، در حقیقت حقی پایمال می‌شود.
کاربر ۳۹۳۲۹۵۳

حجم

۲۳۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۷۵ صفحه

حجم

۲۳۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۷۵ صفحه

قیمت:
۸۴,۳۷۵
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد