بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سواد بانکی | طاقچه
کتاب سواد بانکی اثر وهاب قلیچ

بریده‌هایی از کتاب سواد بانکی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۳ رأی
۴٫۰
(۳)
- فیشینگ: این کلمه از عبارت Password Harvesting Fishing به معنای بدست آوردن رمز عبور از طریق طعمه است و به طور عام به روش‌های کلاهبرداری اطلاق می‌شود که از طرق مختلف در تلاش برای دزدیدن اطلاعات مالی و بانکی افراد مانند نام کاربری و رمز عبور و سایر رمزهای بانکی هستند. - اسکیمینگ کارت بانکی: اصطلاح فنی برای کپی کردن غیرقانونی کارت بانکی است که طی آن اطلاعات ذخیره شده در کارت توسط دستگاه مخصوصی خوانده و ذخیره می‌شود. این اطلاعات بر روی کارت دیگری ریخته می‌شود و با کارت کپی‌شده تراکنش‌های مختلفی انجام شده و پول برداشت می‌شود. دستگاه اسکیمر یا کپی‌کننده معمولا در دستگاه‌های خودپرداز یا پایانه‌های فروش جاسازی می‌شوند.
نگین
- تروجان و بدافزارها: در این روش فیشر با استفاده از برنامه‌های مخرب و بدافزارها که در قالب تروجان عرضه می‌شوند می‌توانند اطلاعات کارت‌های بانکی، اطلاعات وارد شدن به سیستم و یا سایر موارد را از کاربر سرقت کنند. نوع دیگری از این حملات، جعل اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها است. - فیشینگ تلفنی: این نوع حمله از طریق تلفن صورت می‌گیرد و همچون حمله از طریق ایمیل، فیشر از روش‌های مختلف کاربر را مجاب کند تا اطلاعات خود را بازگو نماید.
نگین
- فیشینگ فریبنده: این نوع حمله عموماً از طریق ایمیل صورت می‌گیرد و فیشر با ارسال یک ایمیل از یک آدرس جعلی که بسیار شبیه به آدرس اصلی است، به روش‌های گوناگون از کاربر می‌خواهد تا روی لینک مورد نظرش کلیک کند و اطلاعات خود را در لینک جعلی ارسال شده وارد کند. - جعل وب سایت: در این حمله فیشر اقدام به ساخت یک صفحه اینترنتی مشابه صفحه اصلی نموده و از طریق اعتمادی که کاربران به آن صفحه اصلی داشته و عدم توجه دقیق به آدرس وب سایت، اقدام به جمع‌آوری اطلاعات کاربران می‌نماید.
نگین

حجم

۱۶۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۹ صفحه

حجم

۱۶۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۹ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد