بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب بانوی آسمانی | طاقچه
کتاب بانوی آسمانی اثر کمال السید

بریده‌هایی از کتاب بانوی آسمانی

۴٫۰
(۱)
تمام وجود فاطمه(ع) به‌خاطر محمد زنده بود؛ پیامبر، رسول، پدر مهربان و انسان بزرگ‌منش. به همین دلیل، دنیا به‌برکت محمد نورانی است؛ دنیا زیباست به‌برکت محمد.
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
زهرا(ع) در نظر علی(ع) صورت فرشته‌ای را داشت که وقتی به او نگاه می‌کرد، تمام غم و اندوهش برطرف می‌شد. شادترین لحظات زندگی‌اش وقتی بود که در کنار همسرش بتول سپری می‌شد. فاطمه(ع) کارهای سنگین منزل را به‌تنهایی انجام می‌داد و هرگز بدون اجازهٔ شوهرش خانه را ترک نمی‌کرد
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
فاطمه(ع) شب را رصد می‌کند تا در آسمان پرستاره تفکر کند و روحش از ایمان سرشار شود و قلب تپنده‌اش به روی تمام هستی گشوده شود و در زوایای جهان به گردش درآید و اسرار و نهان‌هایش را کشف کند. آنگاه که کل هستی در یک کلمه، یعنی الله، خلاصه می‌شود، فاطمه(ع) سر بر بالین شن‌های بیابان می‌گذارد، ذهن کنجکاو و اندیشهٔ پرجوش خود را در کرانه‌های فضای نامتناهی به‌پرواز درمی‌آورد. آنجا که ستارگان، قلب‌هایی می‌شوند که به عشقی الهی می‌تپند، ندایی از ژرفای روح آن بانوی فرشته‌خصال سر برمی‌آورد؛ ندایی از اندرونی سرشار از ایمان: (رَبَنّا ما خَلَقتَ هذا باطِلاً سُبحانکَ).
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
او در زمین زیست؛ اما در آسمان چون ستاره‌ای درخشید و خورشید و ماه را پنهان کرد. آدمی چون از دنیا رود، یاد و نامش محو می‌شود؛ اما دربارهٔ فاطمه(ع) چنین نیست! فاطمه(ع) الگویی برای همیشه است که خداوند برای زنان خواسته است و نمونه‌ای است که اسلام ارائه داده و از روح خود در آن دمیده است.
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸

حجم

۷۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۷۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد