بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب زندگی و سلوک آیت الله مجتهدی تهرانی | طاقچه
کتاب زندگی و سلوک آیت الله مجتهدی تهرانی اثر نرگس  علی مردانی

بریده‌هایی از کتاب زندگی و سلوک آیت الله مجتهدی تهرانی

انتشارات:نشر وزرا
امتیاز:
۴.۶از ۱۷ رأی
۴٫۶
(۱۷)
شبهات و اصول خیال نکنید من که اشعار حافظ را می‌خوانم، مرید او هستم. بین علماء دربارۀ حافظ اختلاف هست، بعضی او را رد کرده و بعضی هم مریدش هستند. ولی من چیزی نمی‌دانم. «قف عند الشبهات» «در موارد مشکوک از خودتان نظریه ندهید» من هم فقط شعر او را خواندم. شب اول قبر هم از من نمی‌پرسند: «من حافظ؟» «حافظ کی بود؟» و اگر هم بپرسند می‌گویم «لا ادری، نمی‌دانم.» ولی نکیر و منکر حتما از ما سوال می‌کنند که: «من ربک؟» ما هم باید بگوییم: «الله جل جلاله ربی.»
آیه
اگر کسی قلبش زنگ زده باید قرآن بخواند تا زنگ قلبش از بین برود.
Hadith
دو چیز است که سبب ریزش گناهان می‌شود: یکی بیماری. دومی سجده. در روایت آمده است که: اگر کسی مدتی به سجده برود و شکرلله بگوید، مخصوصاً بعد از خواندن نماز شب، اگر ده یا پانزده دقیقه در سجده بماند، این کار او، سبب ریزش گناهان می‌گردد. پس همانطور که باد پاییزی سبب ریزش برگ‌ها می‌شود، سجده هم گناهان انسان را می‌ریزاند. انسان وقتی به سجده می‌رود، احساس سبکی می‌کند.
Hadith
خداوند متعال می‌فرماید: بنده من، تو یک وجب به طرف من بیا، من یک قدم به سوی تو می‌آیم، تو یک قدم به سوی من بیا من هروله کنان، سریع و تند به سوی تو می‌آیم.
িមተєကє .నមժមተ
اگر بتوانی در اثر فکر کردن خودت را پیدا کنی، آن وقت نماز شب خواندن دیگر هیچ کاری ندارد، اگر یک بعد از نصف شب یا دوی بعد از نصف شب هم بخوابی، باز پیش از اذان صبح بلند می‌شوی و نیازی نیست که کسی بیدارت کند، چرا؟ چون قلبت بیدار شده و به همین خاطر است که امیر مؤمنان (ع) اول می‌فرماید: «نبه بالتفکر قلبک» و بعد می‌فرماید: «و جاف عین اللیل جنبک» پهلویت را از بستر خواب دور کن.
িមተєကє .నមժមተ
اکثر بلاهایی که نازل می‌شود به قطع رحم، بی اعتنایی به نماز، بی اعتنایی به نماز اول وقت، راضی نبودن پدر و مادر از فرزند، ندادن خمس، و گناهانی است که در مجالس عروسی رخ می‌دهد.
Hadith
خدا استاد ما مرحوم آقای برهان را بیامرزد، ایشان می‌فرمودند: «همانطوری که مقید هستید بعضی از میوه‌ها را نوبر کنید، مقید باشید که بعضی از عبادات را نیز نوبر کنید.» یعنی همانطور که خرمالو و زال زالک و... یک خاصیتی برای جسم ما دارند، مستحبات هم در روح ما اثر می‌گذارد.
Hadith
بر متدین لازم است که چنانچه غیبت مسلمانی را بشنوند در مقام انکار برآید و آن را رد کند و از آن مؤمن غایب، دفاع و یاری کند تا خدا هم او را یاری فرماید.
িមተєကє .నមժមተ
سزاوار است کسانی را که از معاصی دوری گزیده‌اند و خداوند نعمت پرهیز از گناهان را به آنها بخشیده به گناهکاران و کسانی که زیر بار فرمان خدا و رسول نمی‌روند مهربانی کنند
িមተєကє .నមժមተ
باید به قوانین دولت اسلامی احترام گذاشت، شخصی مرا سوار ماشین کرد، خواست از چراغ قرمز عبور کند گفتم: آقا مگر نمی‌بینی چراغ قرمز است گفت: بله، ولی چون شما هستید اشکالی ندارد، گفتم: این حرف‌ها چیه که شما می‌زنید؟ بایست، و او را نگه داشتم، اتفاقا اگر ما با این عبا و عمامه خدای نکرده خلافی مرتکب شویم، اشکالش بیشتر است.
ادریس

حجم

۵۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۵۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۶صفحه بعد