بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب روح تسخیر ناپذیر | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب روح تسخیر ناپذیر اثر مایکل سینگر

بریده‌هایی از کتاب روح تسخیر ناپذیر

نویسنده:مایکل سینگر
امتیاز:
۳.۷از ۷۱ رأی
۳٫۷
(۷۱)
چیز بتواند تو را از درون بیازارد، بدین معناست که به مدل تو اصابت نموده. بدین معنا که به بخش کاذب تو که خود ساخته‌ای تا بتوانی تعریف خود را از واقعیت تحت کنترل داشته باشی، برخورد کرده است.
کاربر ۴۹۲۵۴۴۰
مثلاً فکر کن کمی احساس حسادت یا ترس داری. اگر بر آن تمرکز کنی، این احساس رشد کرده و توجه بیشتری می‌طلبد.
کاربر ۳۲۹۸۲۹۱
سرانجام، به نقطه‌ای از خود می‌رسی که متوجه می‌شوی تو، همان فرد تجربه‌گر، ویژگی خاصی داری. و آن کیفیت آگاهی است، هشیاری، حسی شهودی از وجود. تو می‌دانی که در آنجا هستی. نیازی نیست بدان بیندیشی؛ فقط می‌دانی.
حسن منصوری
کم‌کم این موضوع تبدیل به سؤالی جدی می‌شود: من کیستم؟ چه کسی است که تمامی این تجربه‌های بدنی، هیجانی، و ذهنی را دارد؟
حسن منصوری
درست همان‌گونه که بدون هیچ تلاشی به بیرون نگاه می‌کنی و همه چیز را می‌بینی، سرانجام در درون نیز باید به‌قدری در جایگاه خود عقب بنشینی که تمامی فکرها و هیجان‌هایت را ببینی،
کاربر ۵۸۹۴۲۸۸
روزی به این نتیجه خواهی رسید که این وراجی بی‌وقفۀ درونی هیچ فایده‌ای نداشته، و هیچ دلیلی برای این تلاش مداوم در فهمیدن همه چیز وجود ندارد. سرانجام درمی‌یابی که علت اصلی مشکلات، خودِ زندگی نیست. علت واقعی مشکلات، هیاهوی ذهن تو از زندگی‌ست.
raika.note
تو فاعل هستی، و فکرها تنها موضوع یا مفعول دیگری هستند که تو می‌توانی از آنها آگاه باشی. تو همان افکارت نیستی. تو تنها از افکارت آگاهی.
maryam mahjoobian
محکم در جایگاه شهود بنشین و کنترلی را که ذهن متعارف بر تو دارد رها کن. این زندگی توست - آن را بازپس بگیر.
maryam mahjoobian
اگر نتوانی مسیر دنیا را به دلخواه تعیین کنی، آن را از درون به کلام درمی‌آوری، درمورد آن به قضاوت می‌نشینی، از آن گله و شکایت می‌کنی، و بعد تصمیم می‌گیری در برابر آن چه بکنی. این کار به تو احساس قدرت بیشتری می‌دهد.
maryam mahjoobian
خانۀ افکار خود را در وسط اقیانوسی از نور میلیاردها ستاره تجسم کن. هشیاری خود را در دام تاریکی این خانه ببین، که در تلاشی روزانه برای روشن نگاه داشتن نور ضعیف و ساختگی‌ای است که تجربه‌های محدود تو آنها را برمی‌افروزند. حال دیوارها را درحال فروریختن ببین، و رهایی بی‌قیدوشرط و بدون تلاش آگاهی را نظاره کن که در درخشش زیبای آنچه هست و همواره بوده گسترش می‌یابد. حال به این تجربه نامی عطا کن – روشن‌بینی.
hadi

حجم

۳۲۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۳۲۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان