بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب روان‌شناسی اختلالات شخصیت | طاقچه
کتاب روان‌شناسی اختلالات شخصیت اثر احمد علامه فلسفی

بریده‌هایی از کتاب روان‌شناسی اختلالات شخصیت

امتیاز:
۳.۰از ۸ رأی
۳٫۰
(۸)
وسواس فکری: وسواس فکری عبارت‌اند از یک سلسله افکار و اوهام بیهوده و مزاحم تکرای می‌باشد. به گونه‌ای که بیمار از هر بیهودگی و ایذایی آن آگاه و واقف است لکن فاقد توانایی در پیشگیری آن است و لذا سیر مکرر افکار پوچ موجبات تشتت و پریشانی فکری و ذهنی، ناراحتی و اتلاف وقت و انرژی او را فراهم می‌سازد.
الهام
الف- اختلال شخصیت نمایشی برخی از خصوصیات مبتلایان به اختلال شخصیت نمایشی عبارت‌اند از: تلاش در جهت جلب توجه دیگران از طریق رفتارها و پوشیدن لباس‌های نامتعارف. اشتیاق به خودنمایی و نمایش دادن خویشتن در حد اغراق‌آمیز و هیجانی. سعی در تحت تأثیر قرار دادن دیگران. گله و شکایت کردن زیاد از وضعیت جسمانی خود. قبل از تفکر و تجزیه و تحلیل کردن واقعه و موقعیت مورد نظر، سریعاً واکنش نشان می‌دهند.
الهام
برای درک جزئیات واقعه و موقعیت مورد نظر توجه و دقت لازم را ندارند. غالباً دیدگاه و نظر خود را درباره موضوع مورد پرسش، بر اساس برداشت شخصی خود بیان می‌کنند، نه بر پایه واقعیت موجود آن. بسیار تلقین‌پذیر هستند و به آسانی تحت تأثیر قرار می‌گیرند و به همان آسانی هم از آن رو برمی‌گردانند. دارای اعتقادات و خلق و خوی متغییر و بی‌ثبات هستند.
الهام

حجم

۴۵۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۴۵۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد