بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شهرت | طاقچه
کتاب شهرت اثر مارک رولندز

بریده‌هایی از کتاب شهرت

نویسنده:مارک رولندز
انتشارات:نشر نو
امتیاز:
۴.۳از ۹ رأی
۴٫۳
(۹)
آدم‌ها می‌خواهند مشهور شوند و شیفتهٔ آدم‌های مشهورند، گویی نگون‌بختی‌ها و ناکامی‌های خویش را در کامیابی افراد سرشناس و مشهور فراموش می‌کنند
Mohammad
ما به‌طور مبهم چیزهایی را از این‌جا و آن‌جا می‌شنویم (از مجله‌های کلیشه‌ای و عامیانه‌ای که می‌خوانیم و برنامه‌های کلیشه‌ای و عامیانه‌ای که می‌بینیم) و بعد، نه‌تنها آن‌ها را دیدگاه‌های خود محسوب می‌کنیم، بلکه حتی خود را بر اساس همان‌ها درک می‌کنیم؛ یعنی بر اساس چیزهایی که همواره تقلیدی و غیراصیل است.
Mohammad
کیستیِ شما را آنچه نیستید تعریف می‌کند؛ شما هیچ‌یک از چیزهایی نیستید که از آن آگاهید
Mohammad
ما معمولاً افرادی بی‌ثبات و گاه چندپاره‌ایم. به نظر می‌رسد سرنوشت محتوم ما این است که هرگز نتوانیم خویشتن را کاملاً با خود آشتی دهیم.
Mohammad
در این فرهنگ، هر راهی برای توسعهٔ خویشتن، به‌عنوان شخص، به‌اندازهٔ راه‌های دیگر مشروع و ارزشمند است. بنابراین، اهمیتی ندارد که چرا مشهورید؛ فقط همین مهم است که مشهورید. ما که از ارزش‌های مستقل و عینی برای سنجش زندگی خود بی‌بهره‌ایم، فکر می‌کنیم اعتبار را صرفاً باید در تأیید اطرافیانمان بجوییم، تأییدی که اغلب مبنایی ندارد. شهرت بادآورده نتیجهٔ این وضعیت است.
Mohammad
حامد فردی کاملاً شناخته‌شده بود، ولی خارج از جهان مشت‌زنی، کمتر کسی اسم کلزگی را شنیده بود. حامد مغرور و حرّاف و خودنما بود، ولی در نهایت مهارت چندانی نداشت؛ اما کلزگیِ کم‌حرف و فروتن یکی از بزرگ‌ترین مبارزانی بود که جهان به خود دیده بود.
Mohammad
نیچه زمانی در چنین گفت زرتشت نوشت: «برای این‌که بتوانی ستاره‌ای رقصان بزایی، باید شوریده باشی.»
Mohammad
آن نوع شهرتی که امروزه مردم از آن برخوردارند، کاملاً با شهرتی که قبلاً می‌شناختیم متفاوت است. یکی از نتایج این مسئله این است که امروزه دستهٔ متفاوتی از افراد به شهرت می‌رسند؛ یعنی آن نوع افرادی که در گذشته، هیچ بخت و اقبالی برای مشهورشدن نداشتند. ولی این صرفاً تابع و نشانه‌ای از دگرگونی مفهوم شهرت است.
Mohammad
آشکارترین پیامدِ ناتوانی در تشخیص امور باکیفیت از بی‌کیفیت این است که انتخاب‌های بدی می‌کنیم و هنگامی‌که در زندگی خود واقعاً به کمی کیفیت نیاز داریم، مزخرفات را برمی‌گزینیم.
Mohammad
من که اکنون در چهل‌وچندسالگی مردی عضلانی و پرمو هستم، بخت بیش‌تری داشتم که بریتنی اسپیرز شوم تا بتهوون. تغییر جنسیت، ترزیق هورمون، کاهش وزن و کلاس آواز: همهٔ این‌ها راحت‌تر است از تلاش برای نوشتن چیزی که ذره‌ای با شکوه و عظمت موومان سوم کنسرتو امپراتور برابری کند.
Mohammad

حجم

۱۳۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۱۳۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد