بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب روان شناسی پول | طاقچه
کتاب روان شناسی پول اثر مورگان هاوسل

بریده‌هایی از کتاب روان شناسی پول

امتیاز:
۳.۳از ۹ رأی
۳٫۳
(۹)
من عاشق این جملهٔ ولتر هستم که می‌گوید: «تاریخ هرگز خودش را تکرار نمی‌کند؛ این مردم هستند که همیشه آن را تکرار می‌کنند.»
Majidg72
همهٔ ما فکر می‌کنیم که از کار دنیا سر در می‌آوریم، اما هر کسی فقط بخش کوچکی از آن را تجربه می‌کند
Anahid
ما نباید جهان مقابل خود را سیاه و سفید، قابل پیش‌بینی یا غیر قابل پیش‌بینی ببینیم. ناحیهٔ خاکستری (پیگیری مواردی که در آن، دامنه‌ای از نتایج بالقوه قابل قبول است)، راه هوشمندانه‌ای برای پیشروی است.
Anahid
با بررسی الگوهای گستردهٔ موفقیت‌ها و شکست‌ها، می‌توانید به ایده‌های انجام‌شدنی نزدیک‌تر شوید.
سینا
اشتباه کردن، ریزش، سقوط یا شکست خوردن خیلی چیزها نرمال است. اگر فردی باشید که سهم‌های خوبی را انتخاب می‌کند، شاید در ۵۰% مواقع حق با شما باشد. اگر رهبر تجاری خوبی باشید، شاید ۵۰% محصولات و استراتژی‌هایتان موفق باشد. اگر سرمایه‌گذار خوبی باشید، در عمدهٔ سال‌ها عملکرد خوبی خواهید داشت و خیلی از سال‌ها هم ناموفق خواهید بود. اگر کارگر خوبی باشید، پس از تلاش‌ها و امتحان‌های فراوان، شرکت مناسب را در زمینهٔ مناسب خواهید یافت. و این‌ها فقط وقتی است که خوب باشید. پیتر لینچ یکی از بهترین سرمایه‌گذاران عصر ماست. روزی لینچ گفت: «اگر در این کسب‌وکار عالی باشید، در ۶۰% مواقع حق با شماست.»
Anahid
اینکه یک سرمایه‌گذار می‌تواند در ۵۰% مواقع اشتباه کند و همچنان موفق باشد، حسی/ بدیهی و ملموس نیست. این یعنی ما عادی بودن شکست را برای خیلی چیزها دست کم می‌گیریم و همین باعث می‌شود در رویارویی با شکست، واکنشی افراطی داشته باشیم
Anahid
شانس و ریسک از یک منبع هستند: شما به همراه هفت میلیارد نفر دیگر، در یک بازی هستید و بخش‌های متحرک بی‌شمار آن محسوب می‌شوید. تأثیر اتفاقی اعمال خارج از کنترل شما می‌تواند بیش از اعمال آگاهانهٔ شما باشد. اندازه‌گیری و پذیرش ریسک و شانس به‌قدری دشوار است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. برای هرکسی مانند بیل گیتس، کسی مانند کِنت ایوانس وجود دارد که بسیار کاربلد و ماهر بوده اما در آن سوی گردونهٔ زندگی قرار گرفته است. اگر به دو مقولهٔ ریسک و شانس، آن‌طور که باید احترام بگذارید، می‌فهمید که موفقیت مالی خودتان یا دیگران به خوبی یا به بدی که به نظر می‌رسد نیست.
Anahid
مرز بین «جسارت هیجان‌انگیز» و «بی‌پروایی احمقانه» می‌تواند به ضخامت یک میلی‌متر بوده و فقط با چشم باز دیده می‌شود.
Hesam Raei25
دستاوردهای بزرگ به‌ندرت اتفاق می‌افتند یا به این دلیل که غالباً اتفاق نمی‌افتند یا به این دلیل که مرکب شدن آن‌ها زمان می‌برد. بنابراین، شخصی که در بخشی از استراتژی خود (پول نقد)، فضای کافی برای خطا و اشتباه قائل می‌شود تا سختی در بخش دیگر (سهام) را تحمل کند، از شخصی که در صورت اشتباه کردن از پا درمی‌آید، برتری دارد.
کاربر ۳۱۷۵۶۴۸

حجم

۲۸۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۲۸۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد