بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مصطفی چمران: مردی برای تمام فصول | طاقچه
کتاب مصطفی چمران: مردی برای تمام فصول اثر نرگس  علی مردانی

بریده‌هایی از کتاب مصطفی چمران: مردی برای تمام فصول

۴٫۴
(۵۶)
آرزو داشتم که شمع باشم و سرتا به پا بسوزم و ظلمت را مجبور به فرار کنم و به کفر و جهل اجازه ندهم که بر دنیا سیطره یابند....
پناه
می‌دانم که در این دنیا به عده زیادی محبت کرده‌ام و حتی عشق ورزیده ام، ولی جواب بدی دیده ام. عشق را به ضعف تعبیر می‌کنند و به قول خودشان زرنگی کرده، از محبت سوء استفاده می‌نمایند! اما این بی خبران نمی‌دانند که از چه نعمت بزرگی که عشق و محبت است، محرومند. نمی‌دانند که بزرگترین ابعاد زندگی را درک نکرده اند، نمی‌دانند که زرنگی آنها جز افلاس و بدبختی و مذلت چیزی نیست و من قدر خود را بزرگتر از آن می‌دانم که محبت خویش را از کسی دریغ کنم؛ حتی اگر آن کس محبت مرا درک نکند و به خیال خود سوء استفاده نماید.
مهدی
آرزو داشتم که شمع باشم و سرتا به پا بسوزم و ظلمت را مجبور به فرار کنم و به کفر و جهل اجازه ندهم که بر دنیا سیطره یابند.... مصطفی چمران
Fereshte
معرفت علی (ع) و حسین (ع) «خدایا در غم و درد شخصی می‌سوختم، تو آنچنان در دردها و غم‌های زجردیدگان و محرومان و دلشکستگان غرقم کردی که دردها و غم‌های شخصی را فراموش کردم. تو مرا با زجر و شکنجه همه محرومین و مظلومین تاریخ آشنا کردی، از این راه تو علی را به من شناساندی، تو مرا با حسین آشنا کردی، تو دردها و غم‌های زینب را بر دلم گذاشتی، تو مرا با تاریخ درآمیختی.... و من خود را در تاریخ فراموش کردم، با ازلیت و ابدیت یکی شدم و از این نعمت بزرگ، ترا شکر می‌کنم. »
مادربزرگ علی💝
تنها دانشجویی است که در امریکا از استادی که کمتر کسی توانسته بود از او نمره بالای ۱۰ بگیرد، نمره ۲۲ می‌گیرد
F313
شبی تاریک هنگام بازگشت در میان برف زمستان فقیری را دیدم که در سرما می‌لرزید، ولی نمی‌توانستنم برای او جایی گرم تهیه کنم. تصمیم گرفتم که همه شب را مثل آن فقیر در سرما بلرزم و از رختخواب محروم باشم این چنین کردم و تا صبح از سرما لرزیدم و به سختی مریض شدم و چه مریضی لذت بخشی بود.
sajjad hz
به او پیشنهاد شده بود که جزء چهار مردی باشد که در توسعه صنایع نظامی امریکا همکاری کند... بله منظورم صنایع موشک‌های دوربرد و نیز تکنولوژی ساخت هواپیمای فانتوم است. او به دوستانش توصیه می‌کرد که وارد این گروه نشوند و می‌گفت این سلاحهایی که ما تولید می‌کنیم امریکا در اختیار اسرائیل می‌گذارد و اسرائیل با آن مردم فلسطین، مصر، لبنان و عموم مسلمانان را هدف قرار می‌دهد لذا به این شکل ما می‌خواهیم عملی بر ضد خدا انجام دهیم و من نمی‌خواهم در این گروه شرکت کنم. » (۴) این همه نشان دهنده آن است که دکتر چمران در عین تحصیل علم به تهذیب نفس نیز پرداخته بود و حاضر نبود خلاف مشی سیاسی و عقیدتی خود کوچکترین اقدامی در راستای تأمین معاش خود انجام دهد.
علی رضا
«خوش دارم که در نیمه‌های شب، در سکوت مرموز آسمان و زمین، به مناجات برخیزم، با ستارگان نجوا کنم و قلب خود را به اسرار ناگفتنی آسمان بگشایم، آرام آرام به عمق کهکشان‌ها صعود نمایم، محو عالم بی نهایت شوم، از مرزهای عالم وجود درگذرم و در وادی فنا غوطه ور شوم و جز خدا چیزی را احساس نکنم.
|قافیه باران|
وصیت می‌کنم به کسی که او را بیش از حد دوست می‌دارم، به معبود من، به معشوق من، به امام موسی صدر، کسی که او را مظهر علی می‌دانم. او را وارث حسین می‌خوانم،
Hadi
از جمله کسانی که هنوز زنده هستند در حال حاضر دبیر کل حزب الله لبنان، سید حسن نصرالله هستند که جزو شاگردان شهید چمران بودند. »
monika

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
۱۴,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۷صفحه بعد