بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پیام گم گشته | طاقچه
کتاب پیام گم گشته اثر مارلو مورگان

بریده‌هایی از کتاب پیام گم گشته

امتیاز:
۴.۱از ۳۶ رأی
۴٫۱
(۳۶)
همهٔ انسان‌ها فقط روح‌هایی هستند که به دیدن این جهان آمده‌اند. همهٔ روح‌ها ابدی هستند. همهٔ روابط بین انسان‌ها فقط تجربه‌هایی هستند که تا ابد ماندگارند. مردم حقیقی حلقهٔ هر تجربه‌ای را کامل می‌کنند. ما همچون مردم شما کارها و روابط را ناتمام نمی‌گذاریم. اگر با احساس بدی از شخصی جدا شوی و حلقهٔ رابطهٔ شما کامل نشود، آن تجربه دوباره در زندگی‌ات تکرار خواهد شد و آن قدر رنج خواهی برد تا یاد بگیری. خوب است که ببینی، بیاموزی و در نتیجهٔ هر رویدادی فرزانه‌تر شوی. خوب است که سپاس‌گزار باشی و با آرامش به راه خودت ادامه دهی.»
Morteza
«احتیاج مادر اختراع است»،
Marziyeh
فقط از طریق شیوهٔ زندگی و نوع رفتار و عمل‌کرد می‌توان به راستی بر شخصی دیگر تأثیر گذاشت.
Marziyeh
در برخی شرایط، پاسخ مناسب، تسلیم است.
Marziyeh
شخصی که با حقایق کیهانی و آموزش‌های باستانی قطع ارتباط کرده است، گم‌گشته نام دارد.
Marziyeh
هر چه مالک چیزهای بیش‌تری باشید، ترس بیش‌تری خواهید داشت و سرانجام «چیزها» را کانون زندگی خود قرار می‌دهید.
Marziyeh
باید می‌آموختم که خودم را ببخشم و قضاوت نکنم و در عین حال، از گذشته بیاموزم. آن‌ها به من نشان دادند که چه اندازه مهم است روراست باشم، خودم را بپذیرم و دوست بدارم تا بتوانم همین رفتار را با دیگران داشته باشم.
mrym
به رهبرانتان پیشنهاد کنید که دو طرف نزاع فقط به مدت پنج دقیقه بجنگند، آن گاه همهٔ پدر و مادرها به صحنهٔ جنگ بیایند و بدن‌های تکه‌تکه‌شدهٔ فرزندان خود را جمع کنند، به خانه ببرند، به خاک بسپارند و برایشان سوگواری کنند. پس از آن که این کارها انجام شد، برای پنج دقیقهٔ بعدی جنگ، دو طرف با هم گفت و گو کنند. به این ترتیب، شاید جلوی جنگ گرفته شود. در جنگ بی‌منطق، نمی‌توان هیچ منطقی یافت.»
Morteza
ابوریجینی‌ها حتی نوزادان خود را می‌خورند. پرسیدم که آیا این حقیقت دارد؟ بله. از روز ازل، انسان‌ها همه چیز را آزموده‌اند و ساکنان این قاره هم استثنا نبوده‌اند. برخی قبیله‌های ابوریجینی پادشاه داشته‌اند و بعضی حکمران زن. برخی افراد قبیله‌های دیگر را می‌ربوده‌اند و بعضی گوشت انسان‌ها را می‌خورده‌اند. در جوامع ما انسان‌ها همدیگر را می‌کشند و جنازه‌ها را رها می‌کنند تا بپوسند. آدم‌خواران آدم‌های دیگر را می‌کشتند و از جنازهٔ آن‌ها برای بقا استفاده می‌کردند. کار این‌ها نه بهتر از آن‌هاست و نه بدتر از آن‌ها. آدم‌کشی، خواه برای دفاع باشد، خواه انتقام، راحتی یا تغذیه، به هر حال آدم‌کشی‌ست. آن چه مردم حقیقی را از انسان‌های نوع ما متمایز می‌کند، نکشتن انسان‌هاست. آن‌ها می‌گویند: «هیچ گونه اخلاقیاتی در جنگ وجود ندارد. با این وجود، آدم‌خواران هیچ گاه بیش از آن چه می‌توانستند بخورند، نمی‌کشتند. در حالی که در جنگ‌های شما، هزاران نفر در چند دقیقه می‌میرند.
Morteza
«خردمندانه بخواه، چون ممکن است هر چه بخواهی، به دست بیاوری.»
Marziyeh

حجم

۱۷۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۱۷۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۴۴,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد